Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1412 ggr
[akumas7]
0

På landet

Hej Hej!

Jag har lite funderingar på lite större extiska djur. Här handlar det mäst om gnagare och liknande djur, men hur är det när det kommer till större djur?

Som dena typ av djur
Axishjort, Vattenrådjur, Sabelantilop, Hästantilop, Sabeloryx, Addaxantilop, Grådykare, Gulryggad dykare, Blåbandad dykare, Peters dykare, Nataldykare, Blå dykare, Svart dykare, Guineadvärgantilop, Günters dik-dik, Oribi, Suniantilop, Stenantilop, Giraffgasell, Springbock.

Visent

Rupicapra pyrenaica, Vildget, Mufflonfår, Västkaukasisk stenbock, Östkaukasisk stenbock

Inte alla dessa djur utan några då alltså ;) Och vart skulle man kunna få tag på dena typ av djur?

Hällsningar

Sebbastina
0

Menar inget illa när jag skriver det här så ta det inte fel. Men får man ha dom djuren, asså privat eller vad man nu säger? :)

Theunicorn.devote.se 

[akumas7]
0

jag vet inte, men man bårde få ha det då det enbart står lag mot rovdjur 'att man inte fär ha det alltså'

Sebbastina
0

Aha okej, lär dom inte bli ganska dyra?

Theunicorn.devote.se 

Ypsilon1
1

Det är tillåtet med exotiska idisslare men man skall då följa samma regler som djurparker ang. hållande av sådana arter (se L108, kap 9., §13-23; eller kap. 10 om det gäller domesticerade arter).

Ifall arten är skyddad av CITES avtalet, då blir det lite mer komplicerat med pappersarbete men inte omöjligt att hålla som privat person.

Här finns en sida (http://cms.exoticanimal.de/index.php?searchadv=&catid=15&type=8&Itemid=26&option=com_classifieds) där man kan leta efter exotiska arter av idisslare, det är bara att ta en titt och kolla vad som finns / har funnits på marknaden de senaste månaderna / åren

[akumas7]
0

tack så mycket, där ska jag kolla :)
Har alltid älskat dena typ av djur :D

Ypsilon1
0

jag hoppas att det hjälper att få en idé om vad som finns, priser och sånt. de flesta annonser är på tyska, men det är bara att översätta med hjälp av google / någon ordbok. annonsörerna kan vara från olika europeiska länder, det är även mindre djurparker och fristäder som annonserar på den sida