Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettgambiansk-jättekindpåsråtta
Läst 2090 ggr
Bebblan
2

Giant Pouched Rat

Hej på er! Blev hänvisad hit med orden om att det skulle vara enklare att få napp om GP-ägare här!

Så, finns der några GP mammor/pappor här? 😃

Posta gärna bilder om ni vill, är väldigt intresserad av dessa gigantiska råttor :3

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

zickan
4

Haha.. kommer jagandes efter dig ;-) Du hittade hit iaf 🙂

Finns massor med trådar och en del artiklar här inne. Men gp ägarna har minskat ned och extremt få finns kvar. 
Jag, redrum, grandprix och rat-thing/nextopia var de som importerade från utlandet och började med gp här i Sv. Sedan började alla komma med att de skulle avla för att det var tufft djur och de trodde man tjänade pengar på det. Men så var ju inte fallet, kostade så mycket att föda upp på tid och pengar. Under tiden när alla hade ska-ha-för-tufft-djur syndromet så ledsnade de få seriösa uppfödarna och började en efter en avveckla uppfödningen. 
Lite tråkigt att nästintill ingen som köpte en gp klarade av att ha dom hela livet. De omplacerades lite hej vilt. 

Siste planerade kullen i privata hem, tror jag var runt 09. Siste obesläktade hanen till min hona fanns hos redrum. Jag skickade dit min sista gp och hon dog i födslokomplikationer där borta. Sedan dess lade jag ned och skaffade mindre boende. Vill gärna ha igen, men bor för litet för att ha plats med bur eller möjlighet att hålla löst i eget rum.
Redrums hane bör även vara avliden nu, eller har hon fått en gammal grabb :-)
Skansen tog emot en hane från en ägare som inte kunde ha kvar. Och sedan valde de att skaffa in nån hona. De har haft nån kull, men nu tror jag de endast har kastrerade djur. 

Men är du seriös om att äga gp råtta. Läst igenom väl och förstått att de är väldigt krävande djur, samt har platsen. Så kan jag ge dig ett par länkar till utländska uppfödare som håller på med dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bebblan
0

#1 Oj, där kom du igen ja ;)

Jo, jag är seriös om det, jag brinner verkligen för djur och så som jag läst och så för gpråtta så passar just dem väldigt bra in på hur mina dagar går och så, jag har inte speciellt mycket för mig på dagarna och så så nu när jag går i skolan har jag väldigt mycket tid för djur, och sedan kommer jag förmodligen gå på något slags naturbruksgymn. så så som allt ser ut nu så kommer nog inte ens en flytt till haparanda hindra mig från att kunna ha djur en låång tid 🙂

Ja gör gärna det, så kan jag kika runt och så bland dem 🙂

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"