13 linjerad jordekorre!
Tänkte bara kolla vilka som föder upp dessa underbara djuren då jag funderar på att skaffa sånna om något år :)
Vad jag vet så finns det inga aktiva uppfödare här i sverige, men jag har sett några till salu i Danmark,Tyskland och Holland. Så jag tror faktist att du kommer få importera om du ska ha just 13 linjerad ekorrar.
Åh jag trode jag skulle få klicka in och se bilder på söta 13-linjade. Var så länge sedan man såg till dessa i sv. Tror ingen föder upp just nu som ovan skriver. Men det finns rätt lätt att få tag på i utlandet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

I Danmark har jag inte sett dem på ganska länge. Prisvis ligger dem på 1000-1500 svenska kr (priser som jag sett i Sverige för flera år sen) / 500-800 danska kr.
men det går ganska smidigt att importera från utomlands (när det gäller gnagare), importansökan / deklarationen kostar 500 kr. sen måste man fixa med transport som kan vara jobbigt för djuren om de ska resa långa sträckor med bil / tåg.
Okej, tack för informationen ! :) Vilka sidor kan man "beställa" ifrån eller hur går man till väga ? :p