Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1156 ggr
idacu2
0

13 linjerad jordekorre!

Tänkte bara kolla vilka som föder upp dessa underbara djuren då jag funderar på att skaffa sånna om något år :)

shaneekung
0

Vad jag vet så finns det inga aktiva uppfödare här i sverige, men jag har sett några till salu i Danmark,Tyskland och Holland. Så jag tror faktist att du kommer få importera om du ska ha just 13 linjerad ekorrar.

zickan
0

Åh jag trode jag skulle få klicka in och se bilder på söta 13-linjade. Var så länge sedan man såg till dessa i sv. Tror ingen föder upp just nu som ovan skriver. Men det finns rätt lätt att få tag på i utlandet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ypsilon1
0

I Danmark har jag inte sett dem på ganska länge. Prisvis ligger dem på 1000-1500 svenska kr (priser som jag sett i Sverige för flera år sen) / 500-800 danska kr.

men det går ganska smidigt att importera från utomlands (när det gäller gnagare), importansökan / deklarationen kostar 500 kr. sen måste man fixa med transport som kan vara jobbigt för djuren om de ska resa långa sträckor med bil / tåg.

idacu2
0

Okej, tack för informationen ! :) Vilka sidor kan man "beställa" ifrån eller hur går man till väga ? :p