Ni med suger gliders
Hur mycket lägger ni på dessa i månaden ungefär? Gällande mat osv?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Hej! Det beror på hur många man har och vilken kost man använder. 2 suggisar äter typ 55g / dag, 3 blir det ungefär 80g. av detta, 15-20g (1 tredjedel) blir någon form av protein (ägg, kyckling, insekter, osv.), medan resten (2 tredjedelar) blir det vegetabilisk mat (frukter, grönsaker, juice+akaciagummi). man hamnar på (kanske) 250-300kr till 2-3 sugar gliders. har man egen mask (syrsor / gräshoppor) uppfödning blir det billigare.
första månaden kan bli lite dyrare om man, t.ex., handlar maskar, pinkisar, eller mat utomlands.

oj! Där blev jag oerhört förvånad, trodde definitivt att det skulle ligga på runt 500 lappen :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

det kan vara både billigare (t.ex. om man kör med BML eller HPW, se här för mer detaljer: http://exotiskadjur.ifokus.se/articles/50964ebdd4ebea0a70050b77-sugar-gliders-iiia-kost-i-fangenskap-bml-och-hpw?discussions-1) eller dyrare om man ska köpa massor med insekter.
den största investeringen är buren, som enligt svensk lag ska vara minst 4 kvm + minst 2,2 m hög, dvs en investering på 5000-10 000 (inklusive inredning, se här för mer detaljer: http://exotiskadjur.ifokus.se/articles/5007e0fd88f47219d50017fb-sugar-gliders-i-bur-och-utrymme?articles-2)
men tänk att det blir typ 0,5 kg kyckling + 1kg blandad frukt /grönsaker + 4 ägg + insekter / månad. man kan förberedda allt i förväg och frysa i anpassade portioner
jag har inte egen maskuppfödning, men brukade köpa på vivara.se (90kr / 100g räcker väldigt länge), samt 2-3 ggr /år beställde jag olika insekter på burk, Insect Eater Diet, akaciagummi och akaciapollen från exotic nutrition i USA. har man bara 2-3 klarar man sig med bara 1 beställning på 1000-1200 kr (inklusive frakt) / år.
jag brukar köpa barnmat som innehåller yoghurt istället för att ge kalciumtillskott eftersom man tenderar överdosera sånt när man har bara 2-3 djur. använde frukter + pollen som vitaminkälla.