Levande Bur
Halloj halloj.
Nu har man flyttat och byggt ny bur åt ett gäng Tädgårdssovare.
Den är lite under konstruktion då mer inredning ska in. Men tänkte det kunde vara kul för er att se detta.
Hittils har buren varit uppskattad av det små. Det skuttar fram och gör stigar i gräset. Gräver hål i jorden på jakt efter mask och bygger bo i en björkstock. Allt vad som kan förväntas av ett gäng trädgårdssovare.
Superfint!
Var köpte du huset i #5? 
Fyren köpte jag på Skärholmen zoo (djuraffär). Den är i märket Trixie. Underdelen den ljusare lådan är egentligen ett fågelhus köpt på djurmagazinet. :)
Mer saker ska in. bland annat fler grenar att klättra på längst väggarna. Sen i sommar ska de dras in ljung, blåbär och tuvor av åkergräs. Kanske en och annan sten och kanske ett litet äppel träd. Får se.
Härligt att se bygget :-).. Måste vara lite jobb att sköta om allt. Men verkligen toppen boende för sjusovarna.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#13.
Jo det är lite pill. Har lite sand-toaletter utplacerade i hörnen som ska bytas. Sen är det vattning av alla växter och mindre trädgårdsarbete. Men det är kul. Och mindre tungt än att byta en hel bur med strö. :)
Ohhh gud så snyggt, önskar jag hade plats till så stora burar, vet då åtminstonde att här skulle flyttats in lite sibiriska jordekorrar, men det får vänta tills jag bor i hus, då jag bor i hyreslägenhet och har inte plats till så stora burar 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Gud va fint! Helt plötsligt känns mina burar som lådor:( haha
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
WOW, så härligt.
# 7 Hittade just det huset på PWSS för 89:-
http://www.pwss.se/product.php?productid=11636&cat=725&page=1
//Jossan
#20 toppen! 😃. Tack för tipset
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Fint 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Otroligt snyggt! Jag måste fråga: Vad är det för mått? Hur mycket kostade det att bygga och var det svårt? :o

äntligen får jag också lite tid att kommentera. den nya 'buren' eller heller vivarium är ett mästerverk! Stort grattis!
#8 SKHLM Zoo har mkt fina hus! =) Köpt till både kaninerna och mössen där. + att dom är väldigt trevliga.
ÅÅåh nått sånt skulle jag vilja ha till mina vanliga råttor 😛
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Skitsnyggt! nästan så man vill skaffa smådjur igen bara för att laga en snygg bur 😂
Tack allihopa! Allt går jätte bra med buren. Den ända nackdelen är att det blir svår att hantera mössen då dem inte är tama och kan ta sig ända upp till taket utan problem. Otroligt skickliga klättrare. #23. Måttet är ca 2,5m x 0,95m x 1,5m. Desvärre hann jag inte dokumentera själva bygget då pojkvännen slog upp det på två dagar båda gångerna när jag var på jobbet. Tror vi har lagt ner totalt ca 1200 kr på bygget. :) Inget avancerat alls. Lite balkar plyfaskivor och acryllacka hela insidan för att täta mot fukt. Att bygga stora burar är inte svårt. Problemet är oftast att hitta plats.