Slow loris !
Tja! Undrar om slow loris är lagliga att ha som husdjur i Sverige och isf vilka lagar och regler som gäller angående yta / bo att röra sig på :) Tacksam för svar ^^
De är primater, så svaret borde vara nej :) Också är de oehört giftiga också. Så kanske inte det bästa husdjuret.
(och om det inte räckte så är de väl utrotningshotade också?).
Synd. De är skithäftiga.
Nej det är de inte. De är dessutom giftiga enligt Animal planet (giftkörtlar på kroppen eller vad de nu sa?). Men söta är de ju 🙂
Så som jag uppfattade så är deras saliv giftigt när det blandas med en vätska från en körtel på deras arm :) Sen biter de sitt offer. Och därför drar man brutalt ut tänderna på dessa djur innan man kan sälja dem som leksaker till barn i vissa asiatiska länder.
(detta var i det avsnittet jag såg på animal planet, tyvärr)
Hemska men ack så roliga djur:)
#3 Jaha :) Ja så kanske det är.
Usch vad hemskt! Fyfan för såna människor… 😡
Okej, tack :) Fan vad hemskt me att dra ut tänderna !! Usch för mänskligheten ibland !
De fanns på tropicariumet för en tid sedan, de använder sitt giftiga saliv bla. för att kleta in det i sina ungars päls för att skydda de från rovdjur.
Fått höra berättelser från min faster som jobbar där hur en lori ibland kunde hugga tag i en och börja smeta in gift i ens hår så att håret såg ut som ett skatbo hela dagen.
Riktigt söta djur.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Haha.. nya formen av hårgele..😎
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.