Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2632 ggr
theangel007
1

S: Pygme & Zebramöss

SÄLJES:
Pygmemöss
Zebramöss
Säg bara till vilken gruppkombo du vill ha så ska vi se vad jag kan fixa ihop!
100:-/st
Hämtas här i Mullsjö eller kan bokas till Norrköpingsmässan!

För mer info eller intresse maila: the_angel_007@hotmail.com

då jag sällan kollar medelandena här på iFokus.

theangel007
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pygmemöss

theangel007
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zebramöss

Mezzzanina
0

Åh..Jag har velat ha Sebramöss så länge nu.Men jag bor ju på Gotland.

theangel007
0

Zebramöss som finns kvar är följande:

2.0

3.0

0.2

0.1 (Denna ensamma hona behöver sättas ihop men någon av hangrupperna)

Tsunamis
0

Får jag fråga varför ensamma honan måste sättas med hanar och inte sina äldre systrar? Jag hade aldrig något problem med det.

MvH  Tsunamis

theangel007
0

Jag har fått lära mig att det bara blir bråk om man sätter ihop djur som inte vuxit upp med varandra, ja förutom honor och hanar då vill säga.

Iom detta har jag aldrig provat för vill inte göra djuren illa.

Säger du att detta inte är några problem då???

Tsunamis
1

Alltså det är ju väldigt olika från djurart till djurart. Men ett flockdjur som sitter ensam mår ju generellt sett inte bra. 

Är det inte särskilt stor skillnad i ålder mellan henne och äldre syskon så skulle jag testa att sätta ihop henne med först en och om det går bra introducera den treje. Ju yngre de är desto lättare går det. Mina zebror var sällan agressiva mot varandra men den yngre blev ofta rädd för de andra och sprang undan tills de vande sig och började sova ihop. Se till att testa introduceringen i en helt ny & ren bur med inga lukter från varandra. Du kan gärna ha bytt bomaterial burarna emellan varannan dag i någon vecka också. 

De kommer pipa en hel del och eventuellt hoppa runt mycket se till att erbjuda massa gömställen bara.

MvH  Tsunamis

theangel007
0

Bara för att klargöra så går hon INTE själv nu!

Sitter tillsammans men mamman.

Tsunamis
0

Aha, kommer mamman få någon mer kull då? För då kan du ju sätta henne med yngre systrar. Jag kunde ha kvar honor med mamman & pappan i alla fall tills kull 2 var redo att flytta, om det var så att antalet var udda så någon skulle få sitta själv. Pappan parade inte döttrarna på den korta tiden.

Pappan jagar däremot bort söner när de är redo att flytta så dem flyttar jag ur direkt.

MvH  Tsunamis

theangel007
0

Nej mamman ska inte ha någon mer kull, 4 st räckte gott och väl.

Tyvärr så var det bara hanar i kull 3 och i kull 4 bara denna ensamma tjej därav hon fick stanna kvar hos mamma.

theangel007
0

Efter återbud på Zebramössen så finns dessa kvar:
2.0
0.2
3.0
0.1

theangel007
0

Nu finns det bara dessa zebramöss kvar:
1.0
0.1