tinga spökskräckor!
Mina spökskräckor har nu lagt ägg (och håller fortfarande på) och jag undrar nu ifall det är någon somm är intresserad av att köpa? Det är av arten Extatosoma tiaratum.
För er som inte vet så är spökskräckor är släkt vandrande pinnar (vandrande pinnar tillför faktiskt "ordningen" spökskräckor") och de behöver ungefär samma saker. Det ska vara 20-25 grader i terrariet och man behöver spraya 2-3 gånger om dagen, beroende på terrarie, för att de ska få vatten och för att de ska få den fuktigheten de vill ha. De äter växter och äter det mesta bara det inte är insektsbesprutat. Detta är det jag har gett de med framgång: Hallonris, björnbärsris, svartvinbär och ek. de ska också kunna äta murgröna och citronmellis (bra att ha på vintern), men som sagt INTE insektbesprutade då de ju är insekter.
Efterom jag bara har honor, så kmr det också bara bli honor. detta innebär också att det kmr ta 4-9 månader innan de kläcks. så mellan feb - maj/juni kläcks de.
SÅ, jag hade tänkt sälja de för 40 kr styck. självklart billigare om man köper flera. Jag bor utanför varberg, men kan säker skicka de på posten om det skulle behövas! Då får dock NI stå för kostnaden :)
Maila eller smsa! asa.apelqvist93@gmail.com / 0761716559
Gud vad coola kan inte du pma mig om lite info om dem?
har pmat dej! sorry för väntetiden ;)
jag har inte varit inne på ett tag jag iheller :)
De har börjat kläckas nu också! så ifall du är intresserad så hör av dej på min mail! asa.apelqvist93@gmail.com