Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1035 ggr
[pontusflicka]
0

akutomplacering sugargliders

Hej! Skriver detta av ren panik. Har under en längre tid tagit hand om mina små sugargliders, men sedan var jag tvungen att plugga på internat där jag inte fick ha med dom, tänkte då sälja dom men mina föräldrar lovade mig att ta hand om dom och jag gav dom recept och sånt på vad sugarglidersen behövde. Så jag förlitade mig på mina föräldrar vilket inte är så konstigt då de inte direkt svikit mig med sånt innan, de har ju tagit hand om mina djur förr. Ringde såklart minst varannan dag och hörde hur det var med djuren och dom sa bra. Sen efter 3 månader nu när jag kom hem såg jag att det inte alls var bra! har inte kunnat ta mig hem eftersom det är så långt hem, men åkte in på ett sk. hem med tvång då jag hade det för jobbigt kring alla relationer så att när jag väl kom hem efter det för att jag skulle vila så såg jag att  en av sugarglidersen var skadad och att mina föräldrars relation och mående rasat under de senaste månaderna så att de har inte alls talat sanning om hur de skött mina små gliders utan ja förvrängt det pga att de redan mådde för dåligt. Och nu ska de skiljas och jag kan verkligen, verkligen, inte ta hand om sugarglidersen då mitt rum här på internatet är 6 kvm :( och jag får inte ha djur alls här. Mina föräldrar kan som sagt inte ta hand om glidersen heller så jag har verkligen panik! gråtit jättemycket över detta och vill inte lämna mina älsklingar men har inget val. Om dom fortsätter bo hos mina föräldrar kommer dom kanske bli för sjuka. Dom är redan undernärda, alltså dom har inte fått den kost dom behöver, såsom MASSA protein osv. utan det ser mer ut som dom bara levt på en frukt varje dag när dom egentligen ska ha minst 7 olika frukter, protein pulver, något acai gum pulver osv. varje dag. åh blir verkligen så ledsen!!:(

Det är 4st sugargliders, en hane och 3 honor. och måste verkligen hitta nya fina kärleksfulla hem till dom så fort som möjligt! Vill ni ha bilder är det bara till att höra av er här på iFokus så pratar vi vidare där ifall ni är intresserade.

Åh fyfan, ursäkta ,men trodde aldrig det skulle bli såhär… trodde aldrig mina små fluffbollar skulle behöva ha det såhär, det gör riktigt ont i mig och jag mår verkligen skitdåligt över det! speciellt över att jag förlitade mig på mina föräldrar vilket visade vara helt fel! Och nu ska dom skilja sig efter nyår så kan inte ha kvar dom alls, är verkligen en nödsituation och måste hitta nya fina hem till dom innan dess…

Och vet att det inte är bra att ge bort djur gratis har jag hört eftersom de fortfarande ska ha sitt värde, men detta är också en akutomplacering så kan väl säga att priset för 4 st sugargliders, massa olika leksaker till dom, massa löv till inredning, ja all inredning i deras bur får bli ungefär nåt på 2000-2500kr. en av sugarglidersen jag köpte , en hona, låg på 2500 när hon var ung och jag köpte henne…. och ja kan också nämna ålder på mina suggisar. Hanen, 2 år , en hona är 3 år, den andra 1.5 år och den andra två år ungefär.  Dom finns i Småland, värnamo och har möjlighet att ta sig till jönköping, växjö, eller däromkring!! Hör av er vid intresse!

Mvh

[pontusflicka]
0

Kan tilläga att alla 4 är tama och hoppar på en så fort man kliver in i deras rum och bur och en är så tam att man kan hålla i den och pyssla med den som en liten tam hamster som är väldigt van vid att bli ompysslad.

[pontusflicka]
0

Pris o så kan disskuteras också… priset är inte det viktigaste utan hemmet…

zickan
0

Jag skulle rekommendera att du kontaktade någon park, zoo osv om hjälp. Om det kan behövas lite extra vård. Eller denna person, finns i Göteborg. Mycket kunnig och kan kanske hjälpa dit. http://www.facebook.com/ingo.blom?ref=ts&fref=ts

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[pontusflicka]
0

Tack så mycket för tipset! Ska försöka, finns ju tropikarium också som kanske skulle vilja ha en liten utökning. Få se vad jag kan göra. :)

Putt

[pontusflicka]
0

Putt…. kollat med ett antal tropikarium men de har redan fullt.

pavor-nocturnus
0

oooh :( Stackas små. Kan tyvärr inte hjälpa till, men håller tummarna för att det löser sig <3

[pontusflicka]
1

Tack för all hjälp! tråden kan nu låsas då ekorrarna hittat hem hos Fireant och snart ska dit . :)

zickan
0

Toppen. Ja ante brukar man kunna räkna med :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Inlägget är låst för nya kommentarer