Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1190 ggr
PetitePuma
0

Tips på djur!

Hej! Jag skulle vilja övertyga min styvpappa om att det faktiskt finns sällskapsdjur som varken är som en hund eller mus. Ett djur som inte behöver gå ut tre ggr/dagen men ändå ett som är keligt/ sällskapligt. Snälla, ge mig lite exempel!

Smullis
0

Menar du bara exotiska djur nu?

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

asaapelqvist
1

Det finns ju insekter, såsom vandrande pinnar/löv, spökskräckor mm. Dessa blir väl dock inte keliga, men de är roliga att kolla på och ta hand om :) det enda de blir är mer vana vid att man pillar och tar i de.

Sedan så finns det marsvin som är små och söta små varelser, men med en STOR personlighet! de säger inte alls nej till lite kel och har man ngn godbit med sig så blir det bara bättre!

Själv så har jag både marsvin och orm hemma. hade spökskräckor till för några dagar sedan, men kommer snart att ha fler igen :) så undrar du ngt så är det bara att fråga :)

zickan
0

Iller, råttor, chinchilla. Börjar man fundera på exotiskadjur så bör man ha platsen för en bur 2-4kvm stor. Där hamnar burmåttet på de flesta exotiskadjur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[RoxannaH]
1

Varför inte kanin? Marsvin? Skaffa en belgisk jätte kanin ^^ *skämt å sido*

Katt behöver inte heller gå ut?

Beror också på hur känslig man är för lukt.

Chinchillor luktar ingenting i princip, råttor kan lukta en hel del. Så man lär tänka igenom saken ordentligt.

vinteralvan
0

Pygméigelkottar är söta små djur som inte behöver gå ut, men dom behöver stor yta att röra sig på 20 kvm.