Trädisar Bildtråd

De är så fina att de ser påhittade ut, dina trädgårdssovare! Är de hanterbara eller helvilda som de flesta exotiska djuren?
Är jag ensam om att vilja se fler bilder? 
För söta djur det där :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1. Haha jo dem är ena lustiga varelse. Desvärre är dem inte direkt hanterbara. Allt är på deras vilkor. Det går! Om man är duktig och håller på mycket med dem från bebisar så finns det en chans eller två. Finns bevis på youtube.
Två av dem som jag håller mest på med, kommer iaf när man lockar med hjälp av ett slags väldigt lågt tjitter djud. Samma ljud som man skulle använda när man skulle typ försöka locka en ekorre eller kanin. :P Då kommer dem och får en varsin bit hasselnöt av min hand som jag stoppat ner i deras bur.
Det längsta jag absolut kommit är när ena killen höll tag i mitt finger när jag höll i en typ av bröd pinne. Då stod han och vickade på huvet upp och ner och var påväg upp för min arm. Dock blev jag rädd att han skulle försvinna om han väl fick för sig att klättra ut. Så jag drog långsamt bort handen.
Får dem ungar så ska jag hålla på med dem jääätte mycket. För att försöka få dem handtama. :)
Ah dem här bildtrådarna brukar det inte vara så mycket fuzz över. :) Så du kan vara den ända ;)
vill se fler bilder :) ställ upp i fototävlingen vättja!

Jag vill också se fler bilder. Tycker de är helt underbara.
Naaaw, de är så söta!

#6 Vad fint med lite grönt på bilden också. Jag blir lika glad varje gång du lägger upp bilder på de små sötnosarna! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en film jag tog idag. samma mus, samma plats XD

Men man vill ju ta upp och hålla i, som en vanlig mus:)
Jo, vi får jobba på de :)
Hihi, shit vad söta! :'D
I'm gonna let my little light shine

Tjoho, uppdatering! De verkar ha väldigt mysig inredning med höstlöv och grejer :) Riktigt söta små djur!
Yepp, här försöker vi följa med i årstiderna.
super fina bilder och djur :)
Tack!
Underbara bilder du fått till! :)
Hälsningar Malin
Tack. Det är inte alltid lätt. Är ca 5 av 50 bilder som blir bra.:p
Fortfarande sugen på att se booendet :D
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Helt ärligt så hade jag inte haft 2 kvm till dessa om jag ägt dom.
För det första blir det mest troligt rymmningar i en sådan stor bur då du inte kan ha koll på så små och otama djur i en så stor bur.
Rymmningar i sin tur kan skada djuret.
I en så stor bur med så pass skygga djur kan du inte heller ha koll på sjukdommar, du kommer sällan se djuren.
Lagen är inte kollad för dessa och ser därför inte heller till djurens bästa.
Oftast anser jag ju större desto bättre, men som med pygmemöss så anser jag inte att det är fallet här.
Så nej jag hade inte hållt dom lagligt och då inte heller visat bilder på buren.
Nu vet jag inte hur TS håller dom, men jag hade inte visat bilder på buren.
Förresten så ser du ju buren på bilderna och den ser ut att vara underbar och dom ser ut att trivas! :)
Hälsningar Malin
#29 har jag sagt något annat?
Jag vet inte hur små jag tycker att dem här mössen är. Dem är lite större än gerbiler och betydligt tjockare. Så mycket lättare att få tag på än de afrikanska dvärg sjusovarna. Bortsett från att dem hoppar och klättrar runt på väggarna när man vill få tag på dem förståss. Men jag tycker att dem ska ha 2kvm. Så dem får sträcka på benen. :D
Min bur är 2 kvm. Men den är inte vacker. Det är ett akvarium med en jätte ful klumpig ställning ovanpå med några hyllplan. Inte alls glamorös. Väldigt sista minuten bygge då dem kom så hastigt och lustigt. Men då jag har lite komplex med att lägga upp fina bilder så kommer nog inga bilder på den här buren då dem ska kastas så fort som möjligt. Fule fanskapen. Men när jag byggt min nya bur i min nya lägenhet så ska jag ta hur många kort som helst!! 3 veckor kvar tills dess! YAY! :D
Ja man får tänka på att detta blir deras PERMANENTA boende. Man kan inte släppa ut dom på ett bord så de får springa av sig som andra djur, typ hamstrar, råttor möss mm..
Så den ytan de har där att röra sig på Thats it liksom.
Men jag tror de faller under chinchilla måtten. Alltså 100 BRED 50 DJUP och 100 HÖG
Och de är inte mkt begärt :)
Jag funderar på att bygga ett längst väggen 3m x 0,7m och 1m hög, glas front, nät sidor. Om jag inte köper ett växthus och djur-säkrar det. Vi får se. Vore ju ballt att kunna gå in och sätta sig i den. Låta dem komma fram själva. Det finns folk som har fått dem tama och låter dem klättra runt i ett rum. Så de går. :) Kan lägga upp videos från youtube när jag kommer hem till min dator. Sitter nu med telefonen.

Bilderna är helt underbara och de har det väldigt mysigt i buren.
#33 vi har ett par glasdörrar som vi sparade från en gammal 'bur' (blomkyl ursprungligen). 'buren' var 2 m bred och 2 m hög, glasdörrarna är ungefär 1,9m, samt 1,5m höga. Jag ska kolla om vi sparade skenorna med. min tanke var att använda dörrarna till att bygga några högre dörrar, men vi kommer inte att använda dem. så att de väntar nu (norr om Stockholm) på någon som kan ha användning för dem :)
#34. Ta gärna bild och skicka! :D
Här är ett par videos på tama trädisar från youtube. :)
Den här har tappat svansen en gång tror jag.
Här var samma mus fast annan video.
#35 Åh så söta små! 

#35 bild finns bifogat. skenorna är ungefär 2m långa. det är faktiskt 2 dörrar, den ena bakom den andra. dörrarna har inga skador, repor osv.
Jätte söt :D. Men tror inte att den passar i denna tråd som handlar om Trädgårdssovare.
oj förlåt