Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 3572 ggr
Littlem
0

S: Liten tenrec

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag har fått tjorv med ekonomin så släpper jag nu 4 av tenrecungarna som föddes här tidigare i år. Säljes en och en eftersom de är syskon och jag inte vet kön på dem. De växer bra och är friska.

Sök på siten efter Zickans faktablad ang dem om ni vill veta hur de sköts.

De finns i Motala och hämtas här.

Pris: 1200:- /styck

zickan
0

Drygt när det kärvar med pengarna. Fast kanske bra för min del, annars hade jag norpat en Kyss

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

choiicho
0

Lite sugen blir man ju. Dem är ju så söta. Men ska flytta först och se hur läget blir :)

Minoth
0

är de 20 kvm som gäller ? Har du dina lösa?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Littlem
0

Ne 2 kvm på dessa. Jag har kört stora rått burar innan men ska bygga voljärer åt dem nu i nya lokalen.

Minoth
0

#4 okej :) Klättar de mycket? Väldigt häftiga djur alltså. men 2kvm voljär är en heldel att ha plats med :P

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Littlem
0

Jo de älskar att klättra!  Det är nog därför jag fastnat så mycket för dessa. Innan var jag ju sugen på en pygme. Men när jag kom öve en sånhär blev jag helt fast. Både att de är så små o charmiga. Men sen att de är så akrobatiska, De hänger lätt i baktassarna upponer i taket på buren och klättrar på allt de kommer åt.

LokiAnd
0

Måste bara fråga, men stick taggarna? :3

Littlem
0

Inte när de är avslappnade. Blir de rädda så rullar de ihop sig som vanliga igelkotar och blir då rätt sticksiga

LokiAnd
0

dom ser ut som en blanding ave en mus och en igelkott, jättesöt!

[oskuldast]
0

Hur stor är den? :O jättesöt, verkligen:)

choiicho
0

Kommer du att fortfarande ta kullar på dem? 
Om det är så att man missar detta tillfälle?  (då jag måste flytta först. har lägenhet på G nu i slutet av september, men vet inte om det är 100% säkert än).

Littlem
0

#10 De är rätt små. Här är bilder på mina, dock är det bara Sonic som är fullvuxen på bilderna på sidan nu (ska uppdatera nån dag): http://www.reptilelair.se/pres-tenrec.html

#11 Jag hoppas väl få en kull från mitt andra par med så vi får väl se. Inte fått några seriösa svar på dem än så vi får väl se.

lingonliv
0

ÅHGUD vad söt!

godisgrisen
0

Jag lyckas inte hitta de godkända burmåtten för dem. Hur stort ska de ha?

I den info jag hittat är det svävande… Är de flockdjur eller solitära? Hur vill de ha det? Burkompis eller ej?

Ypsilon1
0

#14 Godkända burmåtten är:

- minimalt 2 kvadratmeter i bottenyta (t.ex. 2 meter bred och 1 meter djup)

- minst 1,5 m i höjd.

De ska ha klättermöjligheter i buren.

De är solitära djur, som är mest aktiva på natten, men i fångenskap kan man hålla flera tillsammans.

godisgrisen
0

#14 Tack!

Jag får nog slå in väggen till grannen tror jag…

Littlem
0

2 ungar letar fortfarande nya hem!

vinteralvan
0

Kan man ha dom tillsammans med pygméigelkott?

Littlem
0

Skulle väl inte rekommendera de då dessa är mkt mindre än pygmeerna. Finns nog risk de börjar bråka kanske?  Vet ingen som provat så jag vågar inte rekommendera nått.

choiicho
0

Jag är fortfarande sugen. Men ska rigga upp alla burar först till det redan existerande djuren i och ned flytt nu i december. Så får vi se om jag har plats över :). Har jag de så återkommer jag. Annars hoppas jag att de små liven hittar bra hem. :D

Littlem
1

Ja nu är de smidiga. Nu ligger de bara i sina bon o sover i stort sett ;)

Littlem
0

Putt!
2 ungar kvar som kan tas med till Norrköpings mässan i helgen!

zickan
0

Har du koll på vad det kan va för kön på dom?

Littlem
0

Nope, men misstänkte hanar. Sparade en som jag tror är en hona. Nu vart de 2 sista sålda i helgen. Så får vi se till våren om det kommer nya :)

FunkyShrimp
0

#19 mycket mindre än pygméerna?
har sett nån bild från zickan för några år sen, de var lite mindre men inte jättemycket.

Isf borde de vara i mus-storlek :P mina pygméer är väldigt små, så mycket mindre än det blir ja, mus :P hah

Littlem
0

Ne inte mycket mindre, men mindre då :P  De pygmeer jag träffat har ju iaf vart dubbelt så stora som mina tenrecs.

zickan
0

Runt dubbla storleken på pygme igelkottarna. Långt ifrån en stor engelsktypad mus(typ 100gr) är dom väl inte i längd på kroppen?. Men de har ju mer massa än en mus.

Littlem
0

Alla ungar från i år är sålda nu!