Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 7198 ggr
HextremO
0

ditt drömdjur ?

Vilket är ditt drömdjur ?

Mitt är späckhuggaren (valar överhuvvetaget)

Varför vet jag men jag tycker dom är så fruktansvärt vackra och eleganta. Så tror jag rädda willy har spelat in mycket också.

Jag sa nog senast igår att jag vill ha en späckhuggare : P Fasten jag är vuxen så drömmer jag lika mkt om de som när jag var liten

Jag har sagt att när jag får pengar så ska jag åka till norge på val safari : )

DoD
0

hmm.. jag vill nog ha en grävling så mitt drömdjur är iaf inte omöjligt i framtiden:) kanske man sitter med en liten grävling om några år:D

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

smurfan-13
0

Späckhuggare ligger även mig varmt om hjärtat och jag har fått äran att se dem vilt i norge som klassresa på gymnasiet. :)

Att välja en art går bara inte, då det finns så många fantastiska djur!

fiffiluren
0

Vargar! Älskar dem, blev helt knäpp när jag såg vargar för första gången på lycksele djurpark. Något jag jättegärna skulle vilja göra är att åka till ryska gränsen till det rovdjursreservat som är där och titta på vilda vargar. Kanske skaffar man en sharloos wolfhound i framtiden Tungan ute

Trollhassel
0

Bitis nasicornis (giftorm). Snygg, snygg, snyyyg! Vill ha den!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

OttoIsTheShit
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vargar :D går i släkten med varg älskandet så xD  #3 ett tips åkt till kolmården :P så får man betala en summa (kommer inte ihåg hur mycket exakt) så får man träffa vargarna där i ca 1 timma :P men det bästa är att det ALLTID går över tiden :P en gång stog vi där i 2 timmar tror jag xD Älskar vargarna där :P helt underbara men väldigt hoppiga å ska alltid slicka överallt xD fick en pojk vän där ;)

Isor på bild :) min pojk vän ;) han förföljde mig överallt xD haha parnings säsong å allt

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

zickan
0

Jag har funderat på den där frågan ett tag. Den har kommit upp ett par gånger redan.
Efter som jag älskar väldigt många olika djur lika mycket för det dom är.
Så kan jag inte direkt svara på frågan så bra då mitt favorit djur inte existerar.
Mitt favorit djur skulle troligen kunna vara en hop mix av alla de djuren jag verkligen gillar. Ta det jag gillar på alla djur och sätta ihop till en hel ny art.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

niffen
0

Älg är nog mitt val, tycker dom är så fruktansvärt vackra så det spritter i hela kroppen. Gillar huvudet och storleken på huvudet. Behöver inte nödvändigtvis vara en kille med jättehorn, utan ston med sina stora fina mular är också jättevackert!

Jo, älg, det är rätt enkelt!
En fiskmås skulle vara skoj annars, vi har en tam fiskmås på vårat landställe den är lite skoj. Han har lärt sig tigga mat rätt bra, det kan vara rätt irriterande när man sitter ute och äter och han gör en störtdykning rätt ner bland kastrullerna…

Itchy
0

mitt absoluta drömdjur (förutom råtta)

är nog skunk då jag drömt om att kunna ha en skunk som husdjur i ett antal år nu :P

You can't spell Bitchy without Itchy

fiffiluren
0

#8 du kanske redan visste det, men det finns ju folk i sverige som har skunk som husdjur. Inte så vanligt dock.

Itchy
0

#9 då det är olagligt visste jag inte det Förvånad

HextremO
0

Det är kul att se att alla har så olika drömdjur..

Hur funkar det att ha skunk som husdjur? blir inte de att lukta väldigt? eller är de som med illrar att dom luktar mindre om man kastrerar dom?

Vargar är välidigt vackra, jag hade turen för ett par år sen att se en vild varg.. det var när vi var på väg hem från en hockeymatch och vi hade precis paserat kopparberg när vi fick syn vad vi trodde först var en hund men när vi stannade och den kom närmare bilen såg vi att det var en varg med sändare. den gick runt bilen och nosade i säkert 10 min och jag var bra sugen på att hissa ner rutan och klappa den för så nära var den..

Jag håller med Zickan på den punkten att hon älskar väldigt mkt djur. Jag älskar alla djur som har minst två ben (är typ fobiskt rädd för ormar, dom är fina att titta på i terrariet men kommer dom utanför springer jag)

Itchy
0

skunkarna får doftkörtlarna bortopererade så att de inte ska spraya…så de luktar inte alls

fiffiluren
0

vad gäller skunkar så opererar de bort doftkörtlarna på dom för at de inte ska lukta lika starkt. Kan kännas konstigt kanske, men ska man kunna ha dem som husdjur finns kanske inget annat val

HextremO
0

#12 #13 okej. de hade jag ingen aning om.

palsternackan
0

… utter.. Oskyldig… jag vill ha en utter som heter Åke.. ser han inte ut som en Åke.. så blir det en Alf..! Tungan ute

Itchy
0

#9 jag skulle gärna vilja komma i kontakt med folk som har skunk i sverige om det går

det kanske rent av finns ngn på detta forum :P

Ladyinred
0

tvivlar på att dessa människor går ut med det öppet. lite som att berätta att man försörjer sig med att tvätta pengar:P

Itchy
0

jo :/ och det är lite synd för oss som vill ha och vill ha lite tips om hur man kan få tag på en :P

Ladyinred
0

i o med att de är olagliga så är det inget djur jag skulle rekomendera. vad gör man om djuret blir sjukt och behöver vård? det går helt enkelt inte att ta hand om dom påbästa sätt när lagen inte tillåter. och kan man inte ta hand om ett djur till fullo, ja då ska man inte ha det…

fiffiluren
0

#19 visste inte att de var olagliga i Sverige, fast jag har å andra sidan aldrig sett dem annat är GRB och USA tror jag…

Ladyinred
0

ja det e lite trist att man inte får ha dom. som jag fattat det så är de rätt anpassade till liv i gångenskap när det till och med finns i olika färgvarianter.

visst finns de folk som tycker att det är fel att man opererar dom och berövar dom något som är väldigt naturligt för dom. men det de människorna inte tänker på är att vi redan gör så med katter. hur många har en okastrerad hankatt (som inte är till avel då)?

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har redan mitt "drömdjur". Det är den här bjässen till sinaloamjölksnok, på bilden vaktad av min pojke.

Itchy
0

Förvånad det var ingen liten daggmask

[peter54]
0

Nä han är en jätte och förklaringen finns skrivet i stjärnorna. Normalt bli en sinaloamjölksnok max 130 cm och brukar då väga cirka 400 gram. Den här bara växer fast han inte får mer mat än de andra normalstora jag har.

Fralice
0
Animalfriend
0

#25 Är det ett djur?

fiffiluren
1
Ladyinred
1

Fragglar :P

Huldan
0

En elefant! Verkar så mysiga och smarta

Fralice
0

26; ja,det är ju ekorrar men inte sånna vi har i svergie ;)

Piff&Puff är sådana ! :D

28;Fragglar =?

Fralice
0

hahah va ?XD

Är det fantasidjur ?

Ladyinred
0

#30 sightvärden har piff och puffekorrar. 3 stycken om jag minns rätt.

Sorkvandring
0

Jag älskar valar, men jag skulle nog aldrig vilja ha en som "husdjur", en val skulle nog snarare vara som en kompis tror jag, en kompis som kommer och hälsar på ibland. Det vore trevligt. Man vill ju inte ha valen i en bassäng lixom, det skulle vara oerhört elakt :(

Mitt "realistiska" drömdjur skulle vara en rödräv. Alla rävar är enormt vackra djur! :>

Fralice
0

panda ! :D

Eller kanske en pingvin ..

Sorkvandring
0

Åh måste lägga till; En isbjörn! :D

[Tearix]
0

Jag älskar vargar men jag skulle inte villja ha dem som husdjur.

om det gick och det fans minsta chans att de skulle kunna trivas hos mig så skulle jag också villja ha röda pandor Skrattande

Jag önskar jag kunde ha råttor men jag är så hemskt allergisk mot dem.

fiffiluren
0

#37 det är mitt andra drömdjur, men jag får inte ha dem av en annan stendum anledning

[poppen]
0

mitt drömdjur är nog räven

Mezzzanina
0

Jag tycker Vombater är så söta.Vore det tillåtet samt att man bodde och hade mark för dess behov så skulle jag vilja ha en sådan.

fridaas
0

Jag vill ha ekorrar och delfiner

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Schniigel
0

Späckhuggare <3<3

Älskar dom, ska åka på valsafari i Norge så fort jag har råd.

Min högsa önska vore att ha en vän som Willy, tam men fri!

nuttan85
0

Iller eller varg:D Tror mest på att iller är det som slår in i så fall ;)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

skanepiraten
0

Lumerer önskar jag att jag skulle kunna skaffa <3

Eller en Leopardus wiedii <3

//Gustav

UlrikaD
0

Finns många djur som är mitt drömdjur.

Dock skulle jag väl inte vilja ha dem som husdjur, men skulle kunna tänka mig att bo i närheten av dem.

Delfiner är ju helt klart ett!Kyss

Pussa en späckhuggare på nosen på Sea World var en häftig upplevelse men han lär inte få plats i badkaret direkt.Flört

Älskar lejon och björnar!

Vombats och kängurur är ju också helt underbara.

Hmmm, jag ska nog flytta till nån savann nånstans kanske….

[veralera]
0

AFRIKANSKA DVÄRGGETTER

Tror ni det kan vara lagligt att hålla i en villaträdgård(A) HAHA njä det fortsätter nog vara en dröm i en hel del år till:(

[BellaO]
0

hehe, själv e det vanliga djur här; råttor och kaniner (har redan kaniner;) Menmen):P

Creation
0

Degus, pygmémöss/vanliga möss, afrikanska dvärgsjusovare, kaniner, papegojor… det är nog det :-P Och marsvin förstås(absoluta drömdjuret!), men det har jag redan.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

zatanica
0

Oj, ja, jag hamnade in här för jag undrade om man kan ha pingvin.

Så drömmdjur är nog pingvin och myskoxe, sedan finns det ju enhel hög till och några helt orealistiska så som mammut och någon miniatyr dinosaurie som käkar typ morötter Tungan ute

Bekka-AR
0

Serval är det djur jag helst skulle vilja ha men de är inte lagliga i Sverige. Om de blir lagliga eller om jag flyttar utomlands skulle jag skaffa en! :) Skulle även vilja ha en iller men får inte skaffa det för min sambo…

Mantissa
0

Helt orealistiskt så ligger elefant högt på listan. Men inte om man bor i sverige. Sen skulle jag inte vara beredd att ge den så mycket av mig själv som de behöver. Jag vill ha lite egentid också:)
Jag har många andra "favoritdjur" (även om jag gillar alla, utom möjligtvis eremitkräftorna) bla varg, späckhuggare (och ett lejon precis som zambaKyss) mfl som många redan sagt, men de skulle inte passa som husdjur alls.

Realistiskt så finns det två som delar på förstaplatsen, ett gäng virginia opossums i huset och en grupp kameler i stallet:)

Smullis
0

Åh finns så många! Bl.a. Apor, bisonoxar, delfiner, sälar, snöleopard, osv.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Fliso
0

Jag skulle vilja ha tillbaka min änglahund mest av allt! Så hon är mitt drömdjur :)

Roonja
1

sugar gliders, ett vitt lejon(när de blir tama så verkar de så mysiga) och en massa andra djur, men det var det jag kom på nu. Sen har jag ju en massa drömdjur här hemma också. Oskyldig

Mezzzanina
0

Vombat!De är ju så söta!

Creation
1

Oj, snart tre år sedan jag skrev det där sist. Kan säga att jag har bytt drömdjur.

Kapybara är det ultimata drömdjuret för mig nu. :) Eller Klippmarsvin!

Men jag tycker fortfarande mycket om de djur jag skrev om sist förstås. De här två arterna är bara mer drömmar. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

sallad
0

Binturonger! Haha, dom är så sööta! c: Får man ha sådana som husdjur här?

-Rasmus 🌈

vinteralvan
0

Vombat skulle jag också vilja ha……. eller en enhörning Skrattande.