Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: burar-bostad-byggen
Läst 1106 ggr
thewes
0

Träslag i suger glider bur

Jag har sett här på forumet att man inte ska ha tall i buren till Suger Gliders. Jag brukar ta grenar från skogen och byta ut lite då och då i buren för att få lite variation. Jag har förstått att äpple och pil går bra. Vilka träslag kan man använda och vilka ska jag undvika?

choiicho
0

Barrträd i allmänt kan man väll vara försiktiga med. Ek är väll också tveksamt. Bok, alm och asp borde inte vara nå problem.

Ypsilon1
0

Jag brukar rekommendera är en lista som finns att läsa här på degutopia.co.uk.

listan grundas på massor av vetenskapliga studier, men man ska fortfarande ta den med en nyppa salt.

något som jag använder med stor succe är rönn - grenarna är vädligt lätt att tvätta och det är en väldigt hårt träslag. jag använder också äpple, pil, havtorn, hasselnött, manzanita. eftersom suggisarna tycker om att gnaga barken på dessa grenar, brukar vi byta dem flera gånger.

de har även fått mindre grenar från eukalyptus, grevillea och callistemon - en rad australiska växter som jag börjat odla inomhus för 3 år sedan.

thewes
0

Tack snälla för svar. Jag hade nyss spån i buren eftersom den tidigare ägaren sa att det var okej. Men det åkte snabbt ut när jag insåg att det var farligt.

Jättebra länk.