Bur till sjusovare/suger Gliders
Har någon en bur till salu utav de lagliga måtten, eller har någon en länk till en bra sida där man kan titta på bur med de lagliga måtten. 

Det lämpligaste är ett terrarium med chinchilla-mått. Alltså 100x100x50.
Jag skulle aldrig våga ha mina i någontingin annat, de är grymt snabba.
#1 okej.
Har du någon länk till en sida där de säljer terrarium med dem måtten? :)
(får jag fråga varför du bara vill ha terrarium? :) Är det för att de är svåra att fånga? )
(kan du beskriva hur dina är till sättet?
Skilljer det i temperamentet på hanar och honor? )

Nej, jag köpte mitt på blocket. Det är väl reptil-sidor som säljer i den storleken. De är ju ganska dyra.
De är skitsmå, jag skulle inte våga ha en träbur med nätdörr, jag skulle vara jätterädd att de skulle rymma.
Dessutom har jag ju andra djur så jag vill ha dem säkert.
När de springer så tar det dem inte ens en sekund att ta sig runt hela terrariet. De är så supersnabbt så det är löjligt.
Det är möjligt att det går att bygga någon säker annan bur, men jag personligen känner att terrariet är säkrast.
Jag hanterar inte mina direkt. De får bo i godan ro. De kommer mest först fram när jag släcker lampan. Då är det fullt ös på dem.
Vill bara förtydliga här att de djur som UlrikaD har i terrarium alltså är SJUSOVARE, inte sugar gliders.
Eftersom TS rubrik är "bur till sjusovare/ sugar gliders" så tänkte jag att det var bäst att förtydliga att terrarium i chinchillamått är för sjusovare och absolut inte för sugar gliders.
så att ingen utomstående blir förvirrad ;)
#4 Jag känner Ulrika sedan några år tillbaka och jag vet vilka mått sugar gliders ska ha. ;)
Som sagt förtydligade jag det mest för utomståendes skull :) Det är många som surfar in hit från Google när de söker information om bla sugar gliders, så ville bara förtydliga för deras skull, de som inte har den förkunskapen om lagliga mått. :)
#6 Ja, det är tråkigt. :/ Tack för att du förtydligade. :)

Oj, såg inte ens rubriken. Visste bara att Ronja hade pratat om sjusovare och svarade på det.
Tack för förtydligandet!
Jag har nog aldrig sett någon sälja en suggibur… Men det fanns någon här på sidan som hade till salu ett terrarium med sjusovarmått, kan se om det finns kvar.
Här finns annonsen.
#10 Smart och fint. :) Men nu har min familj och jag bestämmt oss att skaffa chinchillor igen, och då ska vi bygga en egen bur. 
Drygt när man inte kan komma på vad saker heter. Det finns en person eller om han tom startat ett bolag med det nu. Bygger burar och terrarium efter önskemål.
Tror de heter nått med burbyggarna eller liknande. Såg ofta annonser på gamla repti.net. Men sedan den sidan gick "sönder" och endast nya används så har jag inte varit inne lika mycket och kikat på annonser.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.