Eventuellt ungar
Erm det kan hända att det gömmer sig mini trädgårdssovare i bo buren.
När jag påpekade hur smarta dessa sovmöss var för min pojkvän då dem hade dragit undan locket en bit på "fågelhuset" dem bor i. Precis i denna stund sticker det upp en miniatyr svans nästan lika tjock som en tandpetare upp ur springan. Jag står som chockad och förundrad.
Det kunde varit ena honans svans då hon är rätt liten. Men efter att ha studerat henne ute i buren minskar min tro om att det skulle varit hennes svans jag såg.
Vet inte om jag vill störa dem precis nu för att se efter hur det faktiskt ligger till. Men jag uppdaterar när jag vet mer.

Jag hade nog avlidit av nyfikenhet!!
väntar med spänning på fortsättningen
Så spännande!
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det är bekräftat. Vi har Trädgårdssovare bebisar!!! Dem kanske är strax över 20 dagar gamla. Då dem har klar öppna ögon. Och kravlar omkring. Det är bara en tidsfråga innan dem kravlar ur boet för att undersöka omvärlden. Jag är helt ställd. Detta kom verkligen från ingenstans då. Hanen är fetare än mamma mus så misstänktes ingen gravidetet. Pälsen är så tjock att inga spenar synns heller. Men det är minst två, kanske tre bebisar. Ska ta en närmare titt om några dagar. Ni får ursäkta den dåliga bilden. Pojkvännens mobil kamera.
Ooh, grattis! 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det lilla ansiktet är en av bebisarna.
Eftersom dem är ganska "stora". Kommer jag försöka hantera dem så snart som möjligt.
#5. Tack! :D

Jättegrattis, ska bli spännande att se hur de ser ut.
Men kikar du aldrig i bolådan? Tänkte i och med att du skriver att de är tre veckor?
#8. Tack!
Nä det är deras lilla sancuary. Jag har kollat vid fåtal tillfällen för att försökra mig om att de inte bajsar eller kissar där i. Vilket dem inte gör. Annars låter jag dem vara. Och eftersom det inte verkade bli några bebisar, så hade jag ingen anledning att störa dem.
Menne, det lär ju bli ändring på det nu. XD Haha!

Nä, det behövs ju inte om de inte använder den som toalett:)
Nä men precis, det var lite så jag tänkte :)
Men vad roligt! Grattis!!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#12. Tack! :)