Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1171 ggr
Roonja
0

Hur ska jag kunna välja?

Jag skrev ett köpes inlägg här för ett tag sen för jag länge hade letat efter Sjusovare. Efter mer information kom jag ju på att det var Sugar Gliders. Hur ska jag kunna välja. Jag vet ju mer om Sjusovare nu. Och ett tag bestämde jag mig för att köpa sjusovare. Men jag känner mig inte alls bekväm med det valet. Är det precis som med sjusovare lag på att Sugar Gliders ska bo 2 och 2? Eller kan de bo 1? Hur stor bur ska dem ha, jag vet att dem ska ha 4 kvadrat meter, men är det 200x200x100, eller liknande på gallerburar? Skrattande Har någon en länk till burar med lagliga mått? Eller måste man bygga en egen bur? Skriv gärna vad dem äter och lägg gärna upp lite bilder också! Så jag kan komma fram till vad som passar mig bäst. Glad

Ypsilon1
2

Hej, jag har precis laddat upp en artikel om sugar gliders - bur och utrymme. Du kan läsa de flesta detaljer där, samt se en bild på en laglig bur.

Artikeln finns här

En sugar glider bur ska vara minst 4 kvadratmeter (dvs. 2 meter bred x 2 meter djup), samt 2,2 m hög. I centimeter blir de 200 x 200 x 220.

Man måste bygga bur själv, men du kan också betsälla en bur, till exempel, på flexipet.se… buren kommer att kosta minst 6000 - 7000 kr.

Roonja
0

#1 Okej tack. Skrattande dem artikeln hade jag läst. Riktigt bra. Skrattande

hhejlollo
0

Dessutom kostar en sugar glider runt 1500-15000:-, alltså betydligt dyrare än sjusovare som heller inte behöver lika mycket plats

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Roonja
0

#3 Jo, jag vet det. SkrattandeFlört

Men jag har redan bestämmt mig. Familjen ska få hem chinchillor igen! Skrattande Vi har haft chinchillor förut och vi fick även 2 ungar efter de, men vi har inte köpt några nya. Men nu, i vinter ska jag få hem ett par cinchillor. Skrattande

hhejlollo
0

Va roligt! Lite avis;)

Sajtvärd på degus.ifokus

Roonja
0

#5 Ja, det ska bli så roligt att ha chinchillor igen, de är såååå underbara! Skrattande

Du vet att du får komma och hälsa på de sen. Flört Och även hamstrarna om du vill. Jag har Aronias(Ronjas) mamma, syskon, kusiner m.m kvar hemma. Dock avled pappa Snövit för 1 vecka sedan, 2 år och 7 månader.

hhejlollo
0

Åh vore så roligt! Älskar chillor! Vore roligt att träffa Ronjas släkt! Va tråkigt med pappa:( vila i frid!

Sajtvärd på degus.ifokus

Roonja
0

#7 Du får gärna komma efter jag köpt de, jag kommer lägga upp en maaaaaassa bilder så det kommer inte gå att missa när jag fått dem. Tungan ute Så det är bara att pm:a om du vill hälsa på. Skrattande

hhejlollo
0

Haha ja är likadan! De ska ja absolut göra!:D

Sajtvärd på degus.ifokus