(K) Sjusovare
Min mamma har gått med på att jag får köpa sjusovare. Jag har alltid varit intresserad av att ha sjusovare. Och nu äntligen. :)
Jag får inte skaffa förens jag sålt iväg alla mina hamsterungar. (jag har 35 hamstrar och är registrerad hamsteruppfödare i shf på både vintervita dvärghamstrar och guldhamstrar)
Så när jag sålt ungarna från dem senaste kullarna så ska jag boka ett par hade jag tänkt. Medans så ska jag läsa på mer än någonsin och förbereda.
Skriv gärna med så mycket fakta och hur stor yta dem ska ha. :)
Men frågan är, jag har hört att det finns en uppfödare i västerås! :) Har hon/han en hemsida, mejl eller liknande? 
Tack för svar. :)
Det är nog mig du tänker på. Jag föder upp sjusovare och bor i västerås. Lite upp och ned på vad jordbruksverket anser att man ska ha för burmått. Men nu på sista tid verkar de säga chinchilla mått. Förr sa man 2kvm.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mina kommer från Zickan, Ronja:)
#1 Jaha!
Men så roligt! Är dina tama när man köper dem? 
(OT:Hur mår Atlas?)
#2 Jaha, visste inte att det var från zickan dina kom! 
#3 nej de är rätt svåra att få handtama. Jag har bara haft 2 någonsin som jag kunnat hantera.
Atlas mår toppen. Men har fått lite kala fläckar på ryggen. Ser nästan ut som han gör ett pälsbyte. Kan försöka fixa kort och skicka över.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#4 Okej. :) Men om man tandterar dem mycket från ung ålder borde dem kunna komma upp i handen och så? :)
Ja, gärna. :) Behöver du min mejl då? :)
Zickan, har du någon hemsida med sjusovarna? :)
Jag tänkte fråga också. Finna sjusovare i andra färger? :) Jag har nog sett vita?!
Ingen som kan svara på min fråga? 

Om jag googlar hittar jag röda också. Men jag har aldrig sett annat än de gråa.
Ifall du blir kär i Zickans och vill ha fler framöver så har jag bebisar nu:)
#9 Okej! :D Jag har sett bruna, i en av sickans trådar och grå. :)
Men jag tycker jag sett vita? :)
Zickan verkar inte ha varit inne på internet på ett tag. :/
Jag hade tänkt att kanske ta en kull framöver. Jag vill ha så tama sjusovare som möjligt. :) Åh, så roligt! :) Har du bilder? :)

#10 Nej, de är för små för bilder ännu.
Zickan har en färg ,vad jag vet.
#11 Okej, hur gamla är dem? Var var det jag såg vita då? Har du andra färger? :) Jag tyckte jag såg vita på den länken du gav oss på hif när du skulle skaffa sjusovare. :)

Jag har aldrig sett några andra. Jag har från Zickan och det är ju den färgen jag har också då. Mina är bara någon vecka gamla.
#13 Okej. :) Finns det några liknande djur då jag kunde ha sett som är vita? :) som finns i västerås? :)

Ingen aning faktiskt.
Eller det är inte sugar-gliders du har sett istället då?
#15 Hmm, kan dem vara vita? Jag kan ha sett det, men jag är nästan hundra att det var sjusovare som var vita? Dem kostade 1000 kr. Och dem vita kostade nästan 2000 om jag inte mins fel. :)

Sugargliders kan vara vita. De kostar väl från 1500kr och uppåt beroende på färg.
Jag har inte sett vita sjusovare, och heller inte några så dyra. Jag tror du har sett något annat djur helt enkelt.
#17 Okej, då måste det vara det jag såg. Men jag såg det samtidigt som du visade bild på dina sjusovare. :O Så, men det blir sjusovare ändå. :)
Men de finns ju sjusovare och så finns de dvärgsjusovare.
Sjusovare ( de större ) Skall ha 2kvm tror jag då dom kan väga upp till 300gram. Dvärgar skall ha chilla mått
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#19 Okej! Jag är rätt säker på att Zickan har dvärgsjusovare. Men var finns de stora då?