Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 905 ggr
ammyscrib
0

Sugargliders säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag har testat olika metoder nu under en längre tid och det inte funkat så har jag slutligen bestämt mig för att sälja en av mina flygpungsekorrar, vilket är Zoey då hon inte går ihop med dom andra i flocken och har flera gånger skadat Mary, en annan ekorre i flocken. Då dessa djur är flockdjur kräver jag att hon kommer till ett hem där det redan är ekorrar av samma art, och om inte det är möjligt så kan man få köpa två st av mig, dvs Zoey och Alika då dom går bra ihop. Det är bara Mary och Rufus som blir utsatta av Zoey, alika är lite tuffare så att Zoey och Alika går utmärkt ihop.

Jag har självklart kravet att ni ska veta vad ni ger er in på, vara väl medvetna om kost, skötsel och vad dessa djuren behöver och förtjänar. Skulle vara en fördel om ni hade erfarenheter, men jag finns alltid här som stöd om det skulle vara något. De är fullt friska, Zoey ska ha någon stamtavla liggandes någonstans men Alika vet jag inte, dock så känner jag till uppfödaren till henne.

Zoey är ungefär ett år gammal och Alika är ca 2 år gammal så dom är ännu väldigt små.

Zoey är inte speciellt tam men klättrar gärna på en, Alika klättrar mer än gärna och äter från handen.

Med tid och tålamod skulle de kunna bli hur goa som helst!

Prisidé 4000 för båda, där ingår filtar, transportbur , lite av deras mat, några recept samt annat som kan vara bra för dom. Pris går självklart att disskuteras. De finns att hämta i Värnamo, men transportmöjligheter till Växjö går att ordnas då jag egentligen bor där.

Zoey på bilden! Vill ni ha fler bilder så kan det skickas ifall ni visar intresse.

ammyscrib
0

Jo och en till sak jag skulle tillägga, jag har funderat på att separera ekorrarna och göra en till bur, men då huset renoverats till en mindre yta så får inte det plats, så det känns bättre om djuren bara får ett nytt hem istället så att de slipper ta skada av varandra.

xjanniex
0

Bråkande korrar är en riktigt jobbig situation! Jag hoppas du hittar ett fint hem till lilla Z.