Jordekorrar säljes
Om jordekorrarna.
2 Jordekorrar, en hane och en hona. Båda är köpta från Malmö tropikhus och är ca 6 månader gammla. De var två månader när jag köpte dom, vilket var för 4 månader sedan. Jag vet inte hur de är mot andra människor, men jag kan iallafall mata dom, men tamare än så är dom inte. Det går inte att ta upp dom eller kela med dom, men med tålamod och tid så kan dom säkert bli tillgivna och jättefina sällskapsdjur. När jag köpte dom var det skador på båda, en hade tex inga öron, dvs honan. Och hanen har bara ett öra. Men jag har bilder på dom där ni kan se hur dom ser ut, dom är jättesöta och så ändå. Jag har hört vad det kan vara med han jag köpte dom av, och han påstod att det är från ett bråk så att det är inget ärftligt eller så, han försäkrade mig om att det inte är något allvarligt.
**Anledning till varför dom säljs.
**Jag har ett antal djur hemma, och nyligen så påbörjade vi en renovering vilket gjort hemmet väldigt stökigt och detta gör att jag tror att djuren skulle trivas bättre i ett nytt hem då jag inte har så mycket tid över till dom pågrund av renoveringen. Det gör ont och det är jobbigt, men för djurens skull tror jag det skulle bli bättre. Dessutom kommer jag flytta till Växjö den 20e vilket resulterar i ett mindre boende, och då jag kommer ha fullt upp med jobb och allt annat som lär komma ivägen, samt renoveringen på samma gång, så lär inte djuren få all den uppmärksamhet de behöver och därför tror jag de skulle må betydligt mycket bättre av en ny familj som kan ge dom all kärlek dom behöver. Dom är verkligen underbara och förtjänar så mycket bättre. Jag vill givetvis ge dom det bästa hemmet.
**Vad jag kräver av dig som köpare.
**- Att du är medveten om kost, skötsel, och att du är påläst.
- Jordekorren ska ha minst 2 kvm om insynsskyddat ovanifrån, annars 4 kvm samt 2,2 m i höjd.
- Buren ska vara fylld med grävmöjligheter, jag använder mycket sand som bottenmaterial samt pinnar och annat i buren för att hålla dom sysselsatta.
- Buren ska innehålla mycket leksaker så att dom trivs och kan vara aktiva.
- Transport får du fixa själv.
- Du ska höra av dig om det skulle vara något fel.
- Vid sjukdom av djuren, eller i värsta fall att dom gått bort, vill jag också veta detta.
- Att du är säker på att du kan ge dom ett bättre hem med kärlek, omtanke och ge dom mycket uppmärksamhet samt den tid de behöver och förtjänar!
**Detta medföljer:
**- Transportbur samt filtar.
- Lite av deras leksaker.
- Mat, olika nötter och gnag godis.
- Pinnar (om man vill ha)
- Bilder på jordekorrarna.
- Stöd och möjlighet att kontakta mig dygnet runt ifall behov av hjälp eller frågor skulle förekomma.
- Stamtavla fick jag ingen, så detta kan jag tyvärr inte inkludera.
Prisidé.
1600kr. Då de fortfarande är relativt unga, men då de är skadade så vill jag inte sälja dom för dyrt. Jag köpte dom för 2200, menför mig är det viktigaste hemmet och inte priset. Så har ni några förslag så tveka inte på att höra av er._
Jordekorrarna finns att hämta i Värnamo, jönköpinglän(småland).
_**Ni når mig på antingen..
**ammys@live.se eller här på iFokus, lättaste sättet skulle jag vilja påstå är att skriva till mig direkt här. Men annars finns jag på både mail och på zoonen.
http://www.tropikhuset.se/49_faaglar,%20gnagare%20%20fiskar.htm
Om det är samma ställe så har du blivit blåst.
#7 lust att utveckla hur du menar med blåst?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nej jag tänkte inte på vad jag skrev ber om ursäkt.
Men syftade lite på att det står 800 kr st på hemsidan