Trädgårdssovare!
Nejmen oj vilket bedårande djur! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja men visst är dem!! :D
Men åh, jag är kär!
Men gud vad söt!! En sån har jag aldrig sett innan ens!!
Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.
Den va riktigt söt, har aldrig sett sånna som husdjur vad är ytkraven på dom?
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Sjukt söt!
/ Emma

Så himla söt. Såg en annons om såna på en dansk sida.
Ser fram emot fler bilder.
#5 Nä tydligen inte så lätta att få tag i heller =/ hon jag köpte den av rycktas vara den ända i Danmark som håller dem. Och han som fraktade dem till mig tror nu att jag är den ända som håller dem i Sverige. Men de får man väll tro vad man vill om :).
Svaret jag fick från Jordbruksverket på ytkrav. :)
"Om djuret väger mindre än 100 g ska de hållas i en bur med samma minimimått som den för chinchilla angivna burstorleken i tabell 1:4 i DFS 2004:16. Om djuret väger mer än 100 g gäller samma utrymmes regler som för djurparksdjur, dvs minsta tillåtna yta 2 m2 om utrymmet är insynsskyddat ovanifrån. Annars ska de ha minst 4 m2 och 1,5 m högt."
Chinchilla mått är på 0.5 m2 och 1 m högt.
#7 Var säkert den annonsen jag svarade på. ;) Den där GulOgGratis sidan va?

#8 Ja, det var GuloGratis:)
Dom va i allafall super söta, hur många har du?
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ÅÅåh, det var det sötast! 
Ser ut som att de har en liten banditmask på sig, hehe. Går de att få någorlunda tama eller är det se men inte röra som gäller?
#10. Jag har två, Bandit & Bastard :)
#11. Dem är mest titt djur. :) Men dem ska tydligen ha ätit i handen som små. Så om man jobbar mycket och hela tiden på de så kan man nog lyckas :).
Här är en lite bättre billd iaf… Det är lite svårt att fota dem, då dem är nattaktiva och jätte snabba och ingen bra belysning i rummet. De här småtjocka Bastard med en hasselnöt i munnen :)
Naaae :) Mega söt!!

Himla fina små krabater, de där :)
Blev lite nyfiken på deras boende. Kan man få se en bild på helheten? Såg ut att vara lite roliga vinrankor och sånt i.
Underbara! <3
Fantastiskt söta små krabater.
Finns det någon bra fakta om dem online? Försökte söka lite om dem, men kunde inte direkt hitta något vettigt. Vore kul att kunna läsa på lite, om inte annat så för att bredda allmänbildningen. ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Hej. sjukt fina små djur du har skaffat. Vart kommer dem ifrån? är också lite sugen måste jag säga!! :)
# 17 Jag ska se om jag kan nån bild på burken. Men de dock ett tillfälligt boende då jag har planer för större bur :).
# 19. Erm nä de är typ wikipedia som håller den mesta informationen. Så nån vättig information finns i princip inte =/. Jag har frågat hon som säljde dem till mig de jag behöver veta. Resten får man ta reda på i princip med tiden ;). De är lite de som gör det roligt. Man kan alltid läsa om andra arter i släktet för att få en lite bredare bild av dessa varelser ;). Youtube är också en trevlig källa.
# 20. Halloj :), dem kommer i från en tjej i Danmark. Dem går på ca 1000:- styck :).
Måste ju säga att jag är sugen på att avla. Men vet inte vart jag kan få tag på en hona som inte är besläktad med dessa bröder. Och i sånna fall blir det inte fören jag har flyttat till ett större tillhåll :P
Tråd flyttat till Mus iFokus. ---> http://mus.ifokus.se/discussions/4e91e962d4ebea684500a9f9-mina-tradgardsovare#discussions-1
Varför flyttade du den till mus.ifokus? Den är väl inte speciellt nära släkt med möss?
Nej, jag tycker det är möss som hör hemma där. Alla andra ovanligare därrdjur passar bättre här. ^^
Mycket söta djur förresten.
Kan jag få låna bilder av dig till en artikel om Trädgårdssovare på zoonen?
Sicka bedårande varelser. Gillar att de ser så "fasta" ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men något får mig att bara vilja krama sönder dem (på ett bra sätt som man gjorde med sin nallebjörn som liten - de som blev halva sin storlek av allt kärlekkramande). Fast klart jag inte ska göra det 
_No way! Yes way!