Liten kluring
Här kommer en liten Kluring. Liten frågesport ihopsatt från bilder här på exotiskadjur. Denna gång är det gissa djuret vi är ute efter.
Skriv gärna ut vad du fick för resultat 
Lycka till!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jösses jag måste köppa en triss idag!! Gissade i princip på alla, vissa namn har jag knappt hört, och en va det inte ens någon bild till.. och fick 7 rätt av 10. Måste vara rätt okej..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
8/10 rätt :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
7/10 (: (Nian hade ingen bild, så den var lite svår…)
//Jessie
Hade också fel på nian.. :0
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
9 rätt :)

9/10 Rätt :)
Gud så rolig quiz! :D Fick dock ingen bild på 9:an. Var säkert min dator som kronglade. Så det blev en vild gissning.Men väldigt rolig.
jättebra quiz!
jag fick först 5/10
sen körde jag igen och fick 10/10
men jag såg ingen bild på nr 9…
Medarbetare på Pokémon iFokus

8/10, ingen bild på nian för mig heller:(
7/10 :)
8/10, då fick jag ingen bild på nr 9 O_o
9/10 och jag såg inte heller nån bild på fråga 9
10/10, och jag bara gissade på nian eftersom det inte var någon bild, så jag hade tur.
8/10
Tycker att det såg ut som en stäpplämmel och inte en brunlämmel? :/
9 gissade jag också fel på utan bild ;)
Hälsningar Malin
Haha .. vet inte vad som hände med bilden. Jag får styra upp en ny quiz nån dag.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

9/10
#14 det tyckte jag med, och jag även tyckte att jag såg bilden i en recent tråd som handlade om stäpplämmel
men jag lärde mig något i alla fall, nämligen att stäpplämmel har grå päls, medan brun lämmel… well, den har brun päls :)
väldigt roligt att använda bilder från sajten :D
Fast det är lite missvisande namn - både stäpplämmeln ("grålämmeln") och brunlämmeln har brunaktig päls. Är inte mycket som skiljer dem åt mer än att de inte tillhör samma släkte - brunlämmlarna tillhör släktet äkta lämmlar medans stäpplämmeln även kallad stäppsork (på engelska) verkar tillhöra ett eget släkte.
Sådär ja, sa ju att jag skulle läsa på när jag väl skaffat mig "lämmlarna" 
_No way! Yes way!
9