Blivande sjusovarägare
Som rubriken lyder kommer jag bli sjusovarägare inom kort! Längtar nå enormt efter dessa små sötnosar! Kommer bli stolt ägare till två små flickor!:D Nån som har nå tips eller kan berätta lite om era får ni gärna göra det! Jag är påläst och min mamma hade sjusovare förut:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Grattis vad roligt! :D Sjusovare är ju för bedårande!
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#1 tack! Ja verkligen underbara! Längtar så ja spricker!:D
Sajtvärd på degus.ifokus
#2 Kan förstå att du längtar så! :D
#3 har du också sjusovare?:D
Sajtvärd på degus.ifokus
#4 Nej tyvärr inte :/ Skaffade mig nyligen en kinesisk ekorre vilket har tagit mycket plats, 4 kvm av mitt rum. Skulle aldrig ha plats för Sjusovare också :( Men de är iallafall djur som står på min "vill ha"-lista ;)
#5 okej:/ va kul med en ekorre! Kg har mycke plats då vi bor i villa på landet så här Äre fullt med mina djur;D
Sajtvärd på degus.ifokus
#6 Ja, det är riktigt kul med en ekorre! :D Bor också i en villa, inte direkt på landet då ;) Önskar att jag gjorde det så att jag kunde ha många fler djur! Har bara 4 än så länge :/ Det är illa lite om jag får säga det själv :/
#7 förstår att de är kul med en ekorre! Skulle gärna ha en eller två jag med.. Själv har jag just nu två kaniner, 2 hamstrar, 9 degus, 2 hästar och 7 gerbiler med 14 ungar!:D
Sajtvärd på degus.ifokus
#8 Åhh, vad roligt med många djur :D Så ska det se ut ^^
#9 ja! Så länge alla får den tid och kärlek dom förtjänar och stora burar med mycke inredning osv så ser ja Inge fel med att ha så många djur! Alla mina djur är mina älsklingar!
Sajtvärd på degus.ifokus
#10 Just precis!
Finns en hel del skriver om sjusovare här på sidan.
Basic ska de ha 2kvm bur. Väl inredd med flera gömmor, grenar och annat skoj. De är väldigt lekfulla av sig :-).
Får inte stå i drag, för kallt eller för mörkt dygnet runt. Isf bör man sätta dit en lampa på dagtid. Jag gör det på vintern för att skapa en bättre dygnsrytm. De kan gå i dvala om det blir för kallt och mörkt. Det kan leda till dödsfall tyvärr.
Vill ha fröer, säd, nötter, frukt, grönsaker, insekter, ägg mm.
Finns en diskussion här inne om vad man bör akta. Vissa kärnor, avocado, citrus och tom isbergsallad kan man akta lite. Det innehåller mycket nitrat.
Gillar att gräva och leta runt. Så slänga maten överallt i buren kan de tycka vara väldigt kul. Jag har en grävlåda med jord, ibland sand. Där slänger jag deras mjölmask, kan de kämpa lite för att få tag på dom.
Frukt brukar jag hänta upp lite här och där. Eller lägga i toa rullar, täppa till ändorna. Får de kämpa lite på att ta sig in.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#12 Tack för tipsen! Har läst på väldigt mycket dom senaste dagarna och mer blir de! Buren håller även på att fixas för om 12 dagar kommer dom!!
Sajtvärd på degus.ifokus