Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 6450 ggr
enbartmalin
0

Säljes: Sebramöss*Sålda*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en kull sebramöss som snart är redo att flytta.

Har även planer på att sälja mitt avelspar om rätt köpare dyker upp, dom är snart 1 år gammla och har just nu en kull ihop så dom har inga problem att får ungar.

Vid intresse och För mer information om ungarna eller avelsparet kan man kontakta mig via min mejl.

akessonmalin@hotmail.com

Denna tråd är inte längre aktuell!

Hälsningar Malin

zickan
0

så sjukt söta

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

Dom är nu större men har ingen bild :P Igår satt dom på grenarna med dom vuxna för första gången, så små men så sjukt söta när dom kämpar sig upp sådär högt :P

Hälsningar Malin

smurfan-13
0

Asså de är ju verkligen hur söta som helst!

enbartmalin
0

Lite ny tagna bilder på dom små

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

En som vågat sig upp på högsta pinnen!

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

En har klämt sig in under dom vuxna :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Den sissta är nere på marken och smakar på allt, för stunden är det träflis som lockar.

Hälsningar Malin

smurfan-13
0

Åååååhhhhh!

Vad är det för storlekskrav på deras bur? Minns att jag ville ha såna när jag var liten och såg de i djurbutik, ,men nu ser man dem sällan (tack o lov kanske). Fattar inte hur jag skall kunna bestämma mig för vad det skall bli efter gerbilerna (& sambon som tror att det akvariet blir tomt när de går bort :P )

enbartmalin
0

Sebramöss ska ha en bottenarea på minst 0,09 kvm. Burhöjden ska vara minst 20cm och kortaste sidan minst 20 cm. I en sådan bur får man hålla 3 vuxna djur. Ett avelspar ska ha en bottenarea på minst 0,105 kvm.

Enligt djurskyddsmyndighetens föreskrifter(2005).

Jag har andra krav, 0,09 är på tok för litet för 3 vuxna, dom behöver bra med höjd så dom kan ha pinnar att klättra upp på så 20 cm i höjd är plågsamt lite.

Hälsningar Malin

skanepiraten
0

Finns dom fortfarande till salu? :)

Sjukt snygga och söta djur :)

//Gustav

smurfan-13
0

#9 ok. Djurskyddslagen är ju minimimun och det är inget jag eftersträvar nånstans. Tänkte dock om det var så att de skulle ha de där 2 kvm som vissa arter skall ha för att ingen orkat ta tag i dem :P

Men då skulle mitt gerbilakvarium funka för sebramöss med sen ;)

enbartmalin
0

#10 Jag har tillsalu ja :)

Hälsningar Malin

pimmi
0

Bland de sötaste jag någonsin sett!!

Men köket är full med min jätte bur (150x120x60) till degusarna.

Försöker behärska mig….å du bor lång ifrån Göteborg eller hur, hihi.

Lycka till med att hitta bra hem!

Glad

enbartmalin
0

Jag ska ev till skara om någon vecka så leverans till gbg är inga problem;)

Hälsningar Malin

pimmi
0

Nej tack! men det var snällt.

Degusarna och hundarna räcker! Har inte tid och utrymme, tyvärr.

Charlie2006
0

#14 Vilken vecka ska du till Skara? eller har du redan varit där? för är eventuelt intresserad, om dom fortfarande är tillsalu?.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

enbartmalin
0

Jag ska till skara den 12 mars, har 2 hanar kvar tillsalu på ca 5 veckor. :)

Hälsningar Malin

Charlie2006
0

#17 Okej :), skulle du kunna ta vägen om gbg eller är det stor omväg? Undrar även för åker iväg och köper ett terrarium i början på nästa månad och undrar om dom skulle kunna klara sig i en lite mindre bur (50 x 30) under tiden? :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

enbartmalin
0

#18 Jag kommer inte köra in i gbg med tanke på att jag inte ens kör i malmö :P Men motorvägen går ju precis utanför gbg.

Klarar sig gör dom, men om dom trivs vet jag inte, dom bor just nu i ett 150 liters.

Hälsningar Malin

Charlie2006
0

#19 Okej ;), för det jag ska köpa är 1 m bred, 40-60 hög och 30-40 djup, men har inte möjlighet att hämta det innan april nämligen. Det är väll det att dom bott i ett stort och kommer till ett litet som det kan vara. Ska jag mejla dig på mejlen istället? så kan vi prata där.

Min hemsida

//Frida

enbartmalin
0

#20 Ja gör så:)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Då jag fått en del mejl den senaste tiden och antar att folk går efter denna tråden(Via google) medelar jag här:

Jag har inga sebramöss till salu längre och kommer inte heller ha.

Hälsningar Malin

Hälsningar Malin

Ratata
0

Låsa tråden också då kanske för att inte råka putta upp den mer? Fast det kanske inte räddar en från Google ;)

enbartmalin
0

Haha, Jag anser inte att tråden skadar att vara olåst och kunna disskuteras i. Här står lite intressanta saker.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Puttar åt Isdrakee även om annonsen inte är aktuell

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Puttar till Tsunami, detta är vad du har att se framemot ;)

Hälsningar Malin

Tsunamis
0

#26 Hade zebror avelspar runt -01 så tack men jag är redan insatt i det.

MvH  Tsunamis