Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 3884 ggr
[Ingo.*.Ted]
0

Exotiska och annorlunda husdjur?

Hej! :D Jag är väldigt ny i det här med exotiska husdjur, och undrar om ni kan berätta lite om någon art och hur den är och så? :D Liksom lite fakta om den. ;) Till exempel Jerboa, det hade jag ALDRIG hört talas om, eller att man kunde ha en speciell ekorre som husdjur! Jag sitter och läser med stora ögon och öppen mun och tänker , -Tänk om man fick ha en sån! Så lite fakta och sånt skulle vara kul! Tack! :D

BusBella
1

Lite djur jag vill ha någon gång:

Afrikansk dvärgsjusovare

Trädgårdssovare

Opossum

Sugar glider

Ekorre

Flygekorre

Jerboa

Degus

Chinchilla (har jag redan)

Jordekorre

Kapybara

Mus (taggmus, zebramus, pygmémus osv)

Jird (persisk mm)

Gerbil (mongolisk, egyptisk och fetsvans)

Igelkott

Rävkusu

Strimmig falanger

Präriehundar

Tvättbjörn

Och så några djur jag också vill ha, men inte är säker på om dem är lagliga att ha utan tillstånd

Paca

Wallaby

Kuskus

Mungo

Kinkajou

Jisses, jag kommer få fullt hus alltså…

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Minoth
2

#1 jag hoppas och tror inte att du kommer skaffa alla dom djuren.. Drömma kan man

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

BusBella
0

#2 Inte samtidigt såklart, men förhoppningsvis kommer man ju leva några år till.

Och Klippmarsvin är också söta.

Mind your language.

/Emma

[Ingo.*.Ted]
1

WOW! Följande visste jag inte vad det var xD

Paca

Wallaby

Kuskus

Mungo

Kinkajou

Afrikansk dvärgsjusovare

Trädgårdssovare

Kapybara

Jird

Rävkusu

Strimmig Falanger

Kan man ha präriehundar och tvättbjörnar hemma?! WOW jag är bara sy ny på detta xD

Chinchilla håller jag på och tjatar om, hur är det att ha sånna? Jag kan ju faktan om dom, men hur är dom att ha? :) Mamma säger nej för att dom bits säger hon, för våran granne hade och tjejen brydde sig inte om dom, KONSTIGT att dom bet henne?! Men här ska googlas! xD

[Ingo.*.Ted]
1

Aha wallaby=Känguru! xD Kan man ha sånna? O.o Och paca? Wow, jag kan ingenting :p

BusBella
0

#4 Chinchillor är jättekul, dem är väldigt smarta och nyfikna av sig, kan dock vara lite jobbiga när dem inte är riktigt tama ännu.

Mind your language.

/Emma

[Ingo.*.Ted]
0

Aha okej :) Men jag ska kanske få en bebis! :D Då får jag ju mycket tid att göra den tam, och får se hur den växer upp! O.O Oh my carrots, det ska bli så kul! :D Jag fyller år den 10 juni, kanske jag får besök av 2 bebisar då? ;)

BusBella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Vad kul! Jag har två stycken och deras bebis, men så mycket bebis är hon inte längre, nästan fem månader.

Mind your language.

/Emma

[Ingo.*.Ted]
0

Aww! :D Så himla söt! <3 Lyllos dig :*