Sibirisk Jordekorre Sökes
Söker en sibirisk Jordekorre som partner till en unge jag bokat av en uppfödare. Kön spelar ingen roll d jag inte valt kön från uppfödaren utan detta blir valt efter vad som finns tillgängligt. Helst hane men hona funkar lika bra. Helst hade jag velat ha en Albino eller annan skojjig färg som e mer ovanlig "creme" och BEW är intressanta. Ser helst att det är en unge men det är inget krav, bara den är tam.

Jag tycker att du har större chans i Danmark, men baby-säsongen börjar bara inom 1-2 månader.
Länk: gul og gratis

#1 Känner inga som föder upp dessa färger och känner inga upfödare alls i Danmark tyvärr. Vore toppen om man kunde få tag i namn, telefon eller websida. Har sökt efter dem men inte hittat någon

Jag känner inga heller, men många annonser kommer att dyka upp på den annonssidan jag länkat till från april till september (ungefär). detta är grundat på 3 år forskning om hur den exotiska djurmarknaden ser ut i Danmark jämfört med Sverige.
du kan också skriva till Zickan som är värd här på exotiskadjur, som har bra kontakter och även lång erfarenhet av sibirska jordekorrar.
Jag kastade iväg ett mail till killen som tog över mina. Men han tror inte på några ungar efter min bew hane i år. Både honorna är för gamla och han har inge plan att köpa in något nytt inom kort framtid.
Kan kika lite med Steffen(starzoo.eu) eller jesper petersen (wegotcreeps). Fireant tror jag har lagt ned sibiriska. Men kanske amazonas eller shaolin2 ? Vet inte om nån av dom är så aktiva längre här inne.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#5 Men Ingo då, det e ju din unge jag vill ha partner till! jag har ju redan "bokat" av dig vi skulle ju evt göra ngt slags byte med min Lilla WFB herre ju, har du redan glömt bort honom? så som du å björn fajtades om vem som skulle ha honom härom dagen? ;) hihi
#3 och #4 tack! ska kolla sidorna zickan. som sagt e det inte så bråttom ännu

LOL Ja men va fan!!! :D Du får väl ha samma namn då så jag vet att det e du!!! ;) Jaja.. då e vi på koll igen då! :) Å nä, har inte glömt honom!! ;)

#6 säg till hur det går :) Det kommer att vara till användning om även andra ska leta efter sibiriska jordekorrar :)
#5 det var kul att veta. då kan man hänvisa direkt till dig nästa gång :)

#8 Ska försöka komma ihåg att uppdatera här hur det går! :)
Jag hade en hane och hona ihop, det blev till sist ohållbart då dom slogs så att de fick sår så jag var tvungen att dela på dom. Tänkte så du vet att det inte är självklart att dom fungerar ihop i par och att du har back-up-plan i så fall.
Vet denna tråd är "gammal" men vet ju ej hur länge en ekorre går dräktig så tänkte jag kunde länka till en i danmark som har ungar just nu
Hade jag haft plats till sånna här sötnosar hade jag inte tvekat att köpa, men bor lite trångt för att kunna ha sånna tyvärr 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens