Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: annonser
Läst 1877 ggr
rugerupsillern
0

Saknade produkter?

Hej! Jag undrar vilka djurprodukter som ni här tycker fattas i Sveriges djuraffärers sortiment?

zickan
1

Saknar större burar till alla djur. Royal suite 95, ferret nations. Större voljärer, större gnagarburar. Kaninburar större än 140*70*70

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

adirf1
0

Flying soucer(stavas?)

zickan
0

En lista i butiken på foder som kan tas hem på stora säckar och säljas helt, med info om innehåll och pris butiken tar.
Man får flörta in sig ett tag innan butiks biträden brukar tillåta att man kikar på sortiment listorna. Jobbigt att googla och leta på vad de kanske kan ta hem.

Även ha en inplastad liten samling vid lösvikterna på vad fodret i lådorna innehåller, lite mer exakt.

Informations blad som är korrekt. Går för ofta på zoo som har info blad där det står att kaniner och marsvin kan bo tillsammans. Vilket de då ej bör pga kaninens bakterie som kan döda marsvin osv.
Eller att råttor är rekommenderade hö/halm och spån. Tre jätte fel som gör råttan sjuk. Burmått som är på tok för små.
Samma med att de flesta djur bör ha saltsten, hjul och skit. Visst säljer zoo saker med att lura på folk ting som djur verkligen inte ska ha. Bättre då att ta hem alterinativ som #2 skriver. Flying soucer. Ger inte samma bödja effekt för rygg och svans.
Hur bra den är i fråga vet jag dock ej. Men bra bättre än hjul.

zickan
0

En annan sak jag själv letat efter nu i snart året. Bra brett halsband utan för mycket nitar och sånt.
Vitt halsband och koppel utan massa bling bling.

Bättre utbud av smådjurs inredning. Man kan lägga stora summor om det finns en bra, snygg, rolig inredning att köpa. Iaf ur min synvinkel.

Skriver saker jag kommer på att jag letar efter ^^