Tips på ett passande djur för mig?
Nu ligger det till såhär att jag studerar, bor hemma i ett 15kvm rum med snetak på båda sidor. Jag har mycket tid över efter skola då vi har super tider samt att jag har mycket praktik som ligger näst intill huset (hemma på luncher/raster etc)
Men..
Jag söker alltså ett djur som är rätt litet och helst social, men ska kanske ska uttrycka mig såhär:
Söker ett keldjur att mysa med, ta hand om, jag är mjukisen of doom så kan sitta i timmar och puttinutta med allt som är mjukt och sött haha..
Vad kan tänkas vara ett bra djur, har haft dvärgkanin i åtanke, men fler djur borde finnas?
.:. Värt att tillägga är att jag inte är någon soffpotatis och utevistelse finns det gott om under sommartid då jag bor i norra sverige och 2m snö i november är ett faktum
*MEN två meter snö är ett faktum under vintern så går ej att ha djuret ute då.. samt 20minus cirkus
Tamråttor låter som det perfekta valet! 
/Elisa
afrikansk taggmus är inget för mig?(A)
Håller med #2, råttor skulle nog passa dig alldeles utmärkt.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Två marsvin naturligtvis. De är ju de bästa smådjuren om man vill ha djur som man får god kontakt med och som är keliga och jättepersonliga. De är supertrevliga husdjur.
Välj att köpa omplaceringar eller från uppfödare undvik djuraffär.

Jag tycker också att råttor är superbra husjur, hade jag inte varit allergisk hade jag fortfarande haft ett litet gäng hemma. De kan bli som minihundar om man får tag på djur med fint temperament och fostrar dem väl när de är unga :) Det ska dock påpekas att alla råttor inte är keliga, vissa kan vara jättesociala men behöver inte nödvändigtvis finna det givande att sitta i mattes knä en längre tid för det.
Som #5 skriver så är marsvin väldigt lugna, kunde sitta med mina i timmar och mysa, men mina marsvin hade itne så mycket eget initativ till att hitta på grejer om man säger så. Råttor har nästan alltid något på gång vilket gör dem till mycket givande men också krävande husdjur.
Taggmöss har jag ingen erfarenhet av, men av det jag läst så tenderar de att inte bli speciellt tama, fast undantag finns säkert.
Iller=P
// Sofie, Gosan och Silje. =D
Fast det är nog förtrånngt, något br djur kanske
// Sofie, Gosan och Silje. =D

Råttor absolut! Väldigt sociala, de är som små minihundar fast självständiga som katter. De är otroligt kloka små varelser.