Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2892 ggr
[ammyscrib]
0

Sökes - Långörad afrikansk pygméigelkott

Som rubriken lyder, söker alltså afrikansk pygméigelkott (långörad) allt eftersom jag redan haft det innan, hade två st i 3 år så har tidigare erfarenheter av dessa. Saknar dessa två taggbollarna enormt då jag var tvungen att sälja dom pågrund av flytt oturligt nog, och jag som bodde hos mina föräldrar då hade inte så mycket att säga till om, men numera när jag skaffat egen lägenhet är det jag som bestämmer. Hade jag haft egen lägenhet då hade jag utan tvekan behållt dom. 

Så nu är jag på spår efter nya då jag saknar dom så mycket!

Är ni intresserade hör av er på ammys@live.se

OBS endast seriösa uppfödare.

Hade två vanliga albino afrikanska pygméigelkottar, för bilder på dom gå in på www.ammyscrib.com och sedan - afrikansk pygmeigelkott - mina igelkottar.

Btw, jag har flyttat till Danmark, ifall någon nu hade planer på att ifrågasätta genetterna så är det fulllkomligt lagligt här. 

Mvh Ammy

enbartmalin
0

Har du provat igekott.ifokus.se?

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Måste bara fråga hur det kommer sig att du valt att flytta till Danmnark?
Är det inte jobbigt att pendla?

Hälsningar Malin

zickan
0

Om du bor i danmark så tror jag att snabbaste är och skicka ett mail till starzoo.eu. Steffen kan ha någon att sälja, ev tipsa dig till någon som har.

Jag är dock fundersam på vad du menar. Kan ha missat något men vad är en afrikansk långörad pygme?. Det är inte en egyptisk långörad som du menar?  Afrikanska pygmen är inte långörad, men den egyptiska är det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Kul med danmark btw. Själv önskat att jag hade vågat haft mer anledning att dra mig dit. Hoppas någon gång bosätta mig utanför Sverige. På en plats man får ha genetter lagligt och annat. Du måste nästan fotografera och lägga upp här :-). Man kan inte mer än älska de djuren.

[ammyscrib]
0

#1 Tack för tipset :) Jag har pluggat etologi samt zoologi här i Sverige och valde att flytta till Danmark helt för att slutligen vidareutbilda mig till etolog och zoolog, har valt pungdjur samt kattdjur som inriktning sedan tre år tillbaks så mina kunskaper ligger inom det området. Just nu är jag inte där då jag råkade ut för en olycka och har legat inom sjukvården i en månad pågrund av en dålig lever, så jag har pålästa vänner som tar hand om djuren sålänge men är på bättringsvägen och planerar att återvända om ca två veckor. Pendlar alltså inte utan pluggar i Danmark också, på danska :) 

#3 Jag känner redan Steffen men tack för tipset ändå, och jo jag var nog lite ute och cyklade, alldeles riktigt att det skulle vara egyptisk långörad, haha! blev lite knasigt där. Jo jag trivdes väldigt bra i Danmark, min hemsida är fortfarande under renovering och inte riktigt klar då jag ännu inte är hemma så jag tänker göra klart allting när jag väl är hemma, då kommer jag lägga upp massa bilder på hemsidan. Hittils har jag bara bilder på suggisarna, ja det låter som en bra idé, alltid lika kul att utforska nya djur och deras beteenden. Det är något jag velat göra sen barnsben och nu när jag kom upp i rättan ålder fick jag det perfekta tillfället. Hoppas du hittar ett land du gillar och som passar för både dig och djuren, det skulle vara spännande! :)

Mvh Ammy

enbartmalin
0

#5 Aha, men jag läste att du fått tillfälligt jobb på djuraffär i värnamo? :)

Hälsningar Malin

[ammyscrib]
0

#ja , i två veckor bara , blivit utskriven sen iförrgår och är för tillfället hos mina föräldrar i Värnamo och hälsar på, håller till i jkpg ibland och tänkte tjäna ihop lite fickpengar som jag kan köpa massa växtträd av till djuren :)

enbartmalin
0

Vad trevligt att du löst det så :)

Hälsningar Malin

[ammyscrib]
1

#8 är ju alltid trevligt att jobba med något man är intresserad av samtidigt som man kan överleva på det, ska försöka söka mig till Odense zoo när jag är tillbaks hade jag tänkt. Skulle mer än gärna jobba på en djurpark inom en snar framtid till att börja med, att dagligen bemötas av alla fartfyllda djur, det är drömmen!:)

ilsebilse
0

Finns det nån som förder upp de egyptiska i Sverige? Ninosen gjorde väl det förut men det är väl ingen som gör det idag?

zickan
0

Vet inte heller någon som föder upp just nu. Toyo/ToveB sålde sina djur till Ninosen tror jag som fortsatte. Men inte sett att hon haft någon kull på länge.

Andra personer man skulle kunna fråga efter tips är Ingo Blom(ifokus namn tappades på tungan), fireant, Shaolin2, Amazonas, MikaelaB.

[ammyscrib]
0

Tack så mycket ska ni ha :)

Denna kommentar har tagits bort.
Ypsilon1
1

en hel del inlägg som inte direkt hade att göra med afrikanska pygméigelkottar eller egiptiska långörade igelkottar har flyttats till en ny diskussion om etologi och utbildning