Ekorrbilder
Kan inte ni som har ekorrar - oavsett art - posta lite bilder? De är så himla söta. ^^ Jag har varit sugen på att skaffa ett par flera gånger, och varit nära också, men jag har inte plats just nu. :P
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
räknas sugar gliders? :P

#1 Klart att det gör… *ler*
jag välkomnar gärna dig till vår hemsida för ekorrbilder!
www.lovenest.se
mvh
Ante
#2 Rävkusu såg jag något som hette på din sida. Är de någon typ av pungdjur eller?
Jättefin. Är de 20 kvm som gäller för dom eller?
Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ang. måtten så varieras det enormt mycket tyvärr.. mycket beror på om det är inomhus/utomhus, insynsskydd eller inte ovanifrån sett…
Vi hade vår i en volijär på 40kvm, plus att den fick gå fritt i resten utav huset.
finge jag bestämma, så ska de minst ha 100kvm, massa träd och grenar, plus ett bildäck att sova i.. *ler*
Tyvärr så finns inte Beyla mer, rip, men hon var så vacker och underbar.

bara ett blixtsvar innan jag drunknar i mitt arbete.
För rävpungar (Trichosurus vulpecula) gäller det (enligt L108) inomhusutrymme på minimalt 10 kvadratmeter i bottenyta och 3 m i höjd - vilket är den stora utmaningen för privatpersoner. De flesta husen har lägre tak, mellan 2,4-2,7m.
Utomhusutrymme ligger också på minimalt 10 kvm. Jag har också läst någonstans att om man bor i tätbebyggt område behöver man någon form av tillstånd från länsstyrelsen och grannarnas godkännande för att kunna hålla djur i utomhusanläggnigar