Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 12548 ggr
ozzy98
72

Engelska djur

Hej jag behöver hjälp igen… och vet inte vart jag ska fråga förutom här…

Jag som älskar djur har fått djur biten i ett engelska arbete om engelsktalande länder och jag har oturen och ha fått england och inte austrailien/nya zealand.

som har många exotiska djur.

JAg vet om brugd men det är itne typiskt engelsk men det finns där.

Men vad  är typiskt engelska djur ? Cool

Det är frågan..

jag har några veckor på mig att fixa det (:

saga97
8

sugar glider från ausralien?

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

ozzy98
6

det hade vart bra men jag ahr england ): jag ville ha australien

saga97
3

ja du vill ha australien och jag sa ett australiensiskt djur

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

vinteralvan
9

#4 Ozzy98 har ju blivit tilldelad England, då passar ju inte australiensiskt djur.

Rävar, hjortar, grävlingar, det är väl ungefär som oss förutom björn och älg tror jag.

Ratata
4

Hasselmus! <3

Hallonblad
4

Har du fått bara England, eller hela Storbritannien? I Skottland finns ju vildkatter som är helt unika. <3 Så om du har Storbritannien hade jag valt dem. ;)

Annars finns ju ekorrar, till exempel. :3 Fascinerande små varelser. Och bävrar, svart- och brunråttor, massor av olika slags möss, harar och vildkaniner, igelkottar, mullvader och massvis med olika slags fladdermöss. Till exempel. :) Listan kan göras nästan hur lång somhelst. Tror också att det finns gråsäl inhemskt i Storbritannien (är inte 100% säker de finns i England, dock).

Måste det vara inhemska djur, eller räcker det med att det finns vilda djur i naturen? I Richmond Park finns det en flock med förvildade papegojor som rymde när filmen The African Queen spelades in, och vi är mycket kära i dem. ;) Richmond Park är mycket tomt de veckor flocken bestämmer sig att flytta till Bushy Park istället… Men det kanske du inte får skriva om eftersom de inte är inhemska… och dessutom kan det vara svårt att få information om den specifika flocken. ^^;

Lycka till med ditt arbete!

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Ratata
0

#6 Hade ingen aning om att de har vilda parakiter i Storbritannien. Blev så till mig att jag var tvungen att googla runt lite och hittade den här filmen. Riktigt trevlig tycker jag :)

http://www.youtube.com/watch?v=p4P_NhFlb5w&feature=related

Hallonblad
0

#7 Ahaha! Vilken söt film! Coolt att det finns så många. Kanske inte bara är en flock vi har i Richmond Park då, utan ett par stycken som flyttar runt mellan Twickenham, Kingston och Richmond? Hm. Spännande.

Historien jag har hört om hur de hamnade här var The African Queen-versionen. Det var det engelsmännen sa till oss när vi flyttade in. ;)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Ratata
0

Jag tror att det gott kan vara en kombination av de olika versionerna. Rymmarna från "The Queen of Africa" bidrog säkert till en god start, men det skulle verkligen inte förvåna mig om en och annan rymmare anslöt sig efteråt.