Trädgårdssovare söker nytt hem!
Hejsan är det någon som är intresserade av 3 små trädgårdsovare (en hane och två honor) som behöver nytt hem?
Dem är från Tina i Danmarks. Hon behöver dessvärre bli av med dem :(.
Jag skulle lätt ta dem, men har ingen plats här hemma än. Måste flytta och bygga bur först.
Så är de någon själ med erfarenhet av likartade djur som känner sig intresserad?
Information om Trädgårdssovare får ni finna via nätet om ni inte vet vad det är.

Vad kommer de att kosta?
Tycker de är otroligt fina med sina banditmasker.
De kostar ca 1780:- kr för alla tre. Och dem går tydligen i samma bur.
Yt kraven är som en chinchilla, då dem blir lite större än våra vanliga tam möss :)
Är en snubbe som ska förbi henne nästa helg. Så dem kan bli fraktade till stockholm då.
Dvs, mannen som importerar dem till sverige ska till Stockholm där han är bosatt. Så dem kan mellan-landa hos min pojkvän som bor i samma ort, tills dem kan bli hämtade. Det var de jag menade med de sisst skivna i förra kommentaren. Haha! XD
Dessa är alltså föräldrar till mina Trädgårdssovare som jag hade en bild tråd om. Så dem har fått kullar. En avels trio kan man väll säga. Vill man inte ha dem som avels djur så särar man på dem I guess. Visserligen skulle jag haft hanen i en separat bur hur som helst men smaken är som baken.
Visseligen får dem bara en kull per år eventuellt två om man har tur.
Dem parar sig endast under vår och sommaren. Då dem går i ide under vintern. (mina kommer dock ut och ut och äter varannan / var tredje dag) så dem försvinner inte helt. ;D
Tråd avslutad!