Foder online ?
Vart hittar man bra och prisvärt foder online till Sugar Gliders ?
Butiker jag kollat på
http://www.sugarglidershop.co.uk
http:// www.exoticnutrition.com
Berätta gärna var ni bestält och om det funkat bra för era djur och om ni tycker att det funkat bra med att beställa från dom olika ställena.

Hej, igen :)
Den första du nämner, som ligger i Uk, importerar foder från exoticnutrition.com i USA. De importerar, tyvärr, bara några av deras produkter.
När du bestämmer från de, kommer det att ta lite längre jämfört med när du beställer direkt från USA (från exoticnutrition), men du slipper tullavgiften. Du kan beställa från dem bipollen, akaciagummi, Insectivore Fare (känd också som Zookeeper's secret) och de två sorter pellets de säljer - Premium och Komplett. Postavgiften är ungefär samma som när du beställer direkt från exoticnutrition (35 dollars mot 15-20 pund).
Undvik Monkey Bisquits (det finns allt för mycket soya och stärkelse i dem), och undvik köpa "Treats" - de innehåller för mycket socker.
Thepetfactory - deras foder innehåller allt som sugar gliders INTE ska äta som basfoder. Undvik det!
Den tredje du nämner (Sun Coast) säljer de bästa pellets som finns just nu på marknaden. Läs gärna vidare allt som finns på deras hemsida, om kost och allt. Nackdelen är att postavgiften är väldigt hög, och dessutom, varje gång jag beställt från dem fick jag betala tullavgift - 200-300 kronor.
Exoticnutrition.com - har den breddaste sortimangen och bra produkter.
De pellets som de säljer är ok (även om de innehåller ganska mycket soya). Jag föredrar Premium, just pga innehåller mindre soya.
De har också utvecklat en produkt som jag anser som det bästa som finns till sugar gliders - Insect Eater Diet. Jag har precis fått ett mail från dem igår, och de kommer att tillverka och ha Insect Eater Diet till salu igen om cirka 5 veckor.
Instant HPW (High Protein Woombaroo) är en blandning av ägg, honung, vitaminer och mineraler som är också bra att inkuldera i kosten.
Postavgiften är ungefär 34 dollars, om du köper under 5 kg. Nackdelen är att då och då tullavgift kan förekomma.
Jag använder inte pellets som basfoder, utan kompletterar då och då till kyckling, gräshoppor osv. Annars har de pellets i buren hela tiden, om de ska vakna upp för en snack under dagen.
Jag föredrar att variera maten, så att de får olika proteinkällor varje dag: kyckling, insekter / Insect Eater Diet, ägg, HPW + olika frukter och grönnsaker. Varje tredje dag får de också Jogolino från Neste eller Mellanmål från Semper. Båda är barnmat som blandar frukter och yogurth och som jag anser som en bra Calcium källa.
Kött, och många frukter / grönsaker innehåller för mycket fosfor i jämförelse med calcium. Då försöker jag att balancera såna. Till exempel, de får extrapapay (4:1 Ca-P) om de får melon. Här hittar du en lista över Calcium-Fosfor fördeling för olika frukter och grönsaker, samt vilka som innehåller oxalater.
:) Ypsilion har koll, hon har nog testat eller läst på om det mesta gällande glider mat på nätet så jag litar på henne helt.
Det är mycket man behöver tänka på när det gäller kost för glidare, det jag tycker är krångligast just nu är proportioner. Jag har ju en ensam glidare (pga att hon inte funkar med andra) och då är det så lite mat som ska serveras varje dag och jag har märkt att hon gärna äter sig mätt på sådant som hon tycker är gott istället för att äta av alla olika saker hon får. Men jag ska testa iskubstekniken idag, jag ska koka ägg och kyckling och mosa ihop med annan mat jag har och frysa in, sen servera det plus färsk frukt/grönsaker varje dag och hoppas på att hon uppskattar röran och på så vis får i sig även sådant som inte är lika smaskigt men nyttigt :)