Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettallmänt
Läst 1566 ggr
[Stripez]
0

Gott nytt år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans!

2011 lider mot sitt slut, och det innebär en hel del smällar där ute! Själv har man två utekaniner, fast de är vana med detta och tar det bara lugnt, som tur är :)

Hur är det med era djur när det smäller ute? Vad gör ni för att lugna ner dem?

Jag sköter kaninerna som vanligt men ger extra mycket hö som jag formar till flera olika "fågelbon", då blir de nöjda!

På bilden är det mina svansbarn, Tussen och Rosmarie. Båda är siamestecknade dvärgvädurar, vilket syns bäst på Tussen som är den vita. Bilderna som kommer är grymt otydliga pga mörkret och mp4an.. Jag tog bilderna nyss när jag var ut till dem :)

Nåväl, annars vill jag bara önska ett riktigt gott 2012, och att era djur inte blir alltför rädda av raketerna :)

Kram, Emma

[Stripez]
0

Tussen :)

[Stripez]
0

Rosan, hon lite spån på halsen :)

MimmiH
0

Gott Nytt År :)

Här var det ganska lugnt i år. Min hund är inte alls rädd för smällarna, iaf inte om vi är inomhus. Vid 12-slaget skällde hon en del när hon tyckte att det blev för mycket av raketer, Hos oss är det jag som är räddast för raketer - ombytta roller alltså.

Fåglarna fick vara inne på nyårsafton och idag - är i o för sig minusgrader också.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

[Stripez]
0

#3 Okej :) Faktiskt så är det lite samma här! När jag var hos kaninerna så blev jag rädd för vissa oväntade smällar medan dom bara gick omkring och åt hö :)

[Stripez]
0

Har ni några nyårslöften? :)

Själv ska man väl sluta bita på naglarna… ^^

Ypsilon1
0

Gott nytt år till alla! Mitt viktigaste är att bli mer involverat i frågor som gäller djurens välfärd :)

zickan
0

Gott nytt år på er alla! eller godfortsättning kanske jag ska säga.
Själv har jag sovit bort större delen av dagen.

Har inte gett några nyårslöften. Men borde sätta ett på att gå ned minst 10 kg.

Flesta djuren tog allt med ro. Har en skott rädd hund men han klarade sig rätt bra och andra hundens första vuxna nyår gick mycket smärtfritt.
Roliga var att man såg 2 hund snälla raketer i mitt området på 12 slaget. Stort steg frammåt mot vad jag såg förre året :-)
Sedan börjar vi året med lite sorg här hemma. Min råtthona skulle ha sina ungar i torsdags, men har gått över tiden rätt mycket. Fick dom under natten och de var död födda. Så det var inge kul avslut på förre året.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Stripez]
0

#6 Låter som ett bra löfte! :)

#7 Här var det inga djursnälla raketer tyvärr, men en familj släppte upp en massa lanternor eller vad man nu kan kalla det :) Riktigt mysigt att se på, tänk vad tyst och fridfullt det skulle vara om alla släppte upp sådna istället för raketer :)

Beklagar sorgen av råttbebisarna! :(