Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 2803 ggr
Minoth
0

(S) Afrikanska pygmemöss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1.1 Afrikanska Pygmémöss. 

Dessa pyttesmå möss är endast 7-8 cm MED svans och räknas som några av de aboslut minsta däggdjuren på jorden. 

Dom är jättefriska och välmående med skinande fin päls. Ett bra avelspar (dom är ändå inga tamdjur) till någon som vill syssla med lite mer exotiska gnagare. 
Det finns inte så många av dom i sverige.

Det är INGA klapp djur då dom är så små och extremt snabba.
Enda sättet att hålla dom är i ett terrarium eller akvarium med nättak. Man bör även ha en liten värmematta under en del av terrariumet då dom trivs i varmare temperaturer. mitt terrarium håller 30 grader (37grader på sanden)
Understiger temperaturen 15 grader kan dom dö.

Välkommna att höra av er om intresse finns. 200kr för båda två + lite tillbehör.

Dom är snart 5 månader

Telefonnr 0764163017. Mail minoth@live.com

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
0

Ingen som kan tänka sig att ge dessa sötnosar ett hem?

elinstenander
0

Jag hade gärna velat men har inte plats tyvärr :(

Minoth
0

Får hoppas att någon dyker upp! :)

elinstenander
0

ja, absolut!! :)

[Em_I_Am]
0

Var finns dom?

Är det ditt par du skrivit om i andra trådar och varför säljer du dom om jag får vara så nyfiken?

De är vansinnigt söta.

Minoth
0

Hej! Ja det är dom! Ja anledningen är ju att jag egentligen ville ha två honor. Jag känner nu att det var kanske dumt gjort att skaffa ett avels par när jag är såpass ny på just möss! Ibland händer det att man gör lite knasiga saker… 
Det var lite i sista sekund jag fick veta att det var en hona och hane.

Tror helt enkelt att det är bättre att någon som vet MER än möss än mig tar hand om dom :) Men det är inga konstigheter med dom! Dom är underbara.

Dom finns i Göteborg men kan tänka mig att åka en liten bit att lämna dom

[Em_I_Am]
0

Ok, då är det nog inget för mig heller. Jag har haft råttor, marsvin, hamstrar osv men just inte möss. Men lycka till! De är som sagt himla söta o är säkert roliga att sitta o titta på när de känner sig säkra på sin omgivning o vågar sig fram ordentligt :)

Mvh

Emma

Minoth
0

Pengarna har verkligen ingen betydelse för mig. Bara dom får ett bra hem!

Ratata
0

Pinnen72 här på iFokus verkar vara ute efter honor till sin grupp. Ett tips om han inte redan kotaktat dig. Hade jättesvårt att sälja mina bebisar, så jag tänkte hjälpa lite så det går bättre för dig :)