Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1940 ggr
Katja96
0

Achatina

Hej!

Jag bor i Kalmar län och skulle vilja hitta och köpa en liten achatina, helst i nära området. Sorten spelar ingen roll. Kan ni ge mig några tips, tack.Glad

Doll
1

Jag har ett gäng A.achatina ungar till salu, men finns i sthlm.

Tyvärr så skickar jag inga snäckor förens till våren då värmen kommit tillbaka, men jag kan hålla åt dig tills dess om du inte har bråttom med att få hem en, eller om du skulle ha vägarna förbi sthlm någon gång i vinter. :)

Katja96
1

Tack för svaretGlad, det är inget problem, jag kan vänta till våren, men jag bara undrar, är det inte farligt för snäckor att skickas på posten?Glad

Doll
1

Det finns alltid en risk med att skicka snäckor med posten. Paketet kan försvinna, bli krossat osv. Det är inget som hänt mig ännu så peppar peppar!

Men ser man till att packa dom väl och med mat så ska det inte vara några problem. :)

MoaL
1

Snäckor skickas på posten i princip varje dag under sommarhalvåret, över hela världen, och det är väldigt sällan något händer. Bara man packar dem väl. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Katja96
0

Men så bra, eftersom jag var lite orolig för snäckornaGlad, Men du,"Doll" det vore jättebra om du sparar en åt mig till våren. jag vill försöka hitta någon litte närmare, fast jag tror att det är lite svårt för att det är inte så många som har afrikanska snäckor som husdjurGlad. men om jag jag hittar någon snart då ska jag meddela dig. förresten hur mycket tar du för dem?Glad