Sjusovare?
Hejsan!
Skulle vilja veta mer om dessa underbart söta djur :)
Har läst lite under dagen men om någon har så vet dom nog en hel del med. Alltid kul med lite kunnande inom olika djurarter :)
Har sett en liten sjusovare, så otroligt söt :D
Mvh Erica
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Tja att berätta allt men vet blir lite väl mycket att skriva ner ;)
Det lättaste är nog om du är lite mer specifik med vad du vill veta :)
Hälsningar Malin
Hm.. Bur storlek, går dom att få tama?, mat, ja lite sånt :)
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Burkraven är: Minsta botten area 0,5kvm, minsta höjd 1m, kortaste sida 0,5m.
Dom går att få tama med det handlar mycket vem du köper dom av, om det är unga djur eller vuxna. Det är inte som att ta hem en tammus som du kan sitta och kela med.
Det är inte säkert du kan få dom mer än hanterbara om du har otur, så vill du ha ett keldjur rekomenderar jag dig att tänka efter en extra gång. Dom är inte lika långt i domesticseringen som våra "vanliga" husdjur.
Fröblandning med nötter går bra att ge kompleterat med lite frukt och insekter, min erfarenhet är att vindruvor,russin, mjölmask och syrsor var smaskens :)
En påminnelse, sjusovare ska alltid bo minst 2 och 2.
Hälsningar Malin
Nu var det ett tag sen jag hade sjusovare så om någon har något att rätta, be my guest ;)
Hälsningar Malin

Är det någon som känner till en uppfödare av sjusovare i Sverige? Verkar väldigt svårt att få tag i:(
#5 Försök med danmark.
Hälsningar Malin

Har ni några förslag på uppfördare för Graphiurus murinus i Danmark? Någon sida där som förmedlar kontakter?

det finns ett aktivt forum om gnagare i Danmark
tyvärr kan jag inte säga ingenting om det finns eller inte uppfödare till sjusovare, för att man behöver konto för att ha tillgång till den sidan och det har jag inte

Verkar bara som det finns sjusovare i Tyskland och England. Antar att man måste åka dit för att importera? Det finns inget företag som "transporterar" djur väl?
Aja är det någon som kan hjälpa mig att importera så betalar jag gärna en bra slant för besväret.
Såg en annons om sjusovare i finnland.. eller om det var norge? på blocket för inte allt för längesen.
Hälsningar Malin
Ska åka till england i dec, ska hälsa på en gp uppfödare bla. hon har säkert kontakter, ska höra mig för. tänkte dock flyga med ryanair, tror inte de tillåter det.
Edit: Nej, de tillåter inte sällskapsdjur bara ledarhundar

Tack i alla fall! Måste säga att folk här måste vara några av de trevligaste människor som jag har pratat med. Här ställer folk upp till höger och vänster för att hjälpa totala främlingar. Tänk om resten av samhället hade fungerat så här
Antar att folk med djur tänker mer på andra.
ju mer jag läser så verkar det mer och mer omöjligt att flyga med annat än hund eller katt, om man inte anlitar ett frakt företag.
det går ju igen färja till england längre (bara från danmark?)
så måste man importera från england (det måste man ju inte men om) så får man nog testa tåg eller färja från fastlandet typ frankrike och bila tillbaka upp hit.
Imazo har ju pymgemöss nu, ibland zebra möss, man kanske kan få hjälp av dom att importera sjusovare..?

Tack och jag håller med att det känns lite besvärligt att importera från England. Tyskland har annars mycket djur.
Jag hittade en butik i Danmark som troligen kan ta in sjusovare och jag ska även kolla med Imazo. Tack för all hjälp!
Finns ju uppfödare av sjusovare i sverige också! <:
Feel my mind, read my body, touch my scars.
#15 Denna tråden är från 2010 och just då hade vi inga aktiva uppfödare av sjusovare i sverige.
Hälsningar Malin
åh, okej. Blir bara med och mer populärt med sjusovare alltså, det är ju underbart! :D
Feel my mind, read my body, touch my scars.
Både ja och nej. Alla exotiska djur kommer och går i vågor.
Hälsningar Malin