Intresse för pygmemöss?
Hejhopp!
Jag tänkte kolla om det fannsnåt intresse här på att köpa pygmemöss!
Jag har nämligen tänkt börja avla på riktigt (inte bara till mig själv som jag gör nu) om intresset finns!
Mössen jag föder upp här hemma blir dagligen hanterade från att de är 1 dag gamla och går därför att hålla i om man fortsätter hanteringen!
Så, någon intresserad, eller ska jag hålla mina avkommor för mig själv? ;)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Intresset för pygmémöss är ganska svalt just nu eftersom det funnits en hel del uppfödare av dom under detta året.
Hälsningar Malin

Åh, va kul! Blir inget hårigt för min del..
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Hehe jo jag vet :) Har inget emot att föda upp för egen del :)
Har jag tur så har jag fått till en bra start när intresset upptas igen, med fina och hanterbara djur :)
Stackars DoDis <3 Du får komma hit o peta på mina små musar XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Jag är intresserad av hanterade möss. Inte några "vilda" möss som inte är vana vid människor.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
:) Ja jo jag tänkte att det är ju roligare om de går att hålla i, men jag måste hålla på i ett antal generationer i så fall och avla på de som blir tamast, om man säger :)

#5 javisst, så gör man ju ofta i djuravel. Enlikt mina erfarenheter så är det extra viktigt att mammorna är hanterade och orädda. Om man vänder på det så blir ofta ungarna till en rädd mamma också rädda. De lär sig ju ganska snabbt.
Med Vänliga hälsningar
Ja :) Jag är uppe i två generationer hanterade möss, så de blir ju bättre :)

#7 *Applåd* Alltid kul med folk som lägger ner tid på djuren de föder upp. Det glädjer mig :)
Med Vänliga hälsningar
hehe ja man märker ju att det ger resultat, den här senaste kullen ungar är det stor skillnad på mot vad deras föräldrar var :) Lättare att hantera och så :)

Kul :)
Med Vänliga hälsningar

Jag vill komma å peeeta!!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
;)
Fast pyggisar har ju varit tamdjur lääänge. De blir inte direkt keldjur. Kommer nog aldrig sluta vara lite hoppiga. Har lätt för att försvinna. Lite för små att gosa med. Så helt tama som en mus kommer de nog aldrig bli med hur mycket hantering man gör.
Men visst underlättar det om de inte flyger så fort de får se en.
Har själv haft som mest 14 linjer av hanterade när jag avlade på dom. Men de uppfödaren(ess_o_ess) som höll på har tyvärr avlidit och jag avlade aldrig vidare på de siste jag hade :-(
Men det var inge större skillnad på dom och en unge ifrån en linje mer van vid ljud och hantering.
Just i år kan det bli svårt att hitta hem till ungar. Varit många som fött upp. Sedan är det ju många som har samma linjer. Skulle du importera nya så skulle du nog få många fler intresserade.
Isf skulle jag rekommendera att ta in från tyskland. Var jätte nöjd med mina jag hitta där 06.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Har fått in danska honor från ceciliaolucifer som jag ska avla på med mina hanar :P Så nytt blir det ju allt i linjerna :)
Men jag ska kämpa på, man vet ju aldrig hur tama de kan bli, egentligen :)
ne sant. men tror det är rätt likt många djur. mina ekorrar är jätte tama men så nyfikna att de aldrig sitter stilla. kan aldrig hålla in dom då försöker de bita sig loss. men kan sitta på axeln två sek för att stuttsa iväg. komma tillbaka två sek och säga hej sedan vidare igen
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#14 Är det helt nya danska honor eller släkt med dom Cecielia avlat på själv?
Hälsningar Malin
En tror jag är heldansk… Två är jag inte säker, de kan va inavlade :)
Jo men har cecilia besläktade honor/hanar som hon avlat på?
Hälsningar Malin
Oj, bra fråga, ska kolla upp det :)
Inga inavlade möss ifrån Ceciliaolucifer! ;)
2 st är kullsyskon och har mig veterligen ingen känd koppling till de svenska linjerna som florerar. Tösen med ett litet jack i örat är obesläktad med de andra flickorna men efter en tjyvparning (vet ej pappan) så har jag uttryckt en önskan om att hon inte ska avlas på.
Hon kommer inte avlas på, det lovar jag :) Har kännt på tjejerna och hon är inte hanterbar :( Hon hugger och är allmännt våldsam, men i lilla flocken med de andra två tjejerna så är hon snäll, mot dom iaf :) Så där får hon gå! :)
Dom andra två är trevliga och kommer att gå till avej när jag valt ut far till dom ^^
Riktigt fina tjejer…
Just ja, Jag ska skicka PM till dig kom jag på!

jag är intresserad av pyggisar och kommer troligen vilja ha en mindre grupp honor framöver. jättekul att nån annan tar vid. flera jag mailat har precis lagt av med aveln =(
vart i landet bor du?
Jag bor i Stockholm :)
Ja jo det är många som lagt av nu :P

kanon… hoppas du kommer köra igång på allvar så jag har nånstanns att köpa små pyggisar ifrån sen. är juh ett jätteplus att de är hanterade… gör livet med dem och deras skötsel så mycket lättare och trevligare! inge kul med djur som blir livrädda såfort man närmar sig deras bur
Det är bara att du hör av dig när det är dags XD Jag har ju redan börjat med att hantera djuren o så, ska bara skaffa lite fler burar så kan jag komma igång ordentligt :)
Men kullar kommer det komma med jämna mellanrum! :)
Åååååååh! Hur mycket kostar de små mössen? :)
Är lite intresserad av såna där små varelser…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad jag vet så pysslar inte sussa08 med pygméer längre, tråden har nu några år på nacken. =/
#27 Det var ju lite mindre roligt :'''''(