Sugar glider sökes
Hej! Jag är otroligt intresserad av s.k. Sugar Gliders, Flygpungekorrar. Vart kan man få tag på dessa i Sverige? Finns det några uppfödare här?
Och är det några grundläggande tips en nybörjare borde ha? Har läst på ett tag, men erfarenhet brukar lära mer än böcker :)

Hej!
Om du är intresserat av tips och andras erfarenhet med sugar gliders, här finns en länk som länkar sedan till alla diskussioner om sugar gliders här på exotiskadjur.ifokus
läs gärna noga allt som alla skriver, det finns många synpunkter, och mycket av informationen som man läser på amerikanska sidor kan vara kontroversiell.
just nu finns det en annons på blocket (ett par + unge). säljaren finns i motala.
men bemärk att voljären som de bor i är olagligt! den är långt ifrån de minimala burmått som gäller för sugar gliders enligt svensk lag (dvs. L108). enligt svensk lag, ska man hålla sugar gliders minst i par (de är kolonidjur) och buren ska ha minst 4 kvadratmeter i bottenyta (t.ex. 2 m lång + 2 m bredd, eller 2,5 lång + 1,5 m bredd) och minst 2,2 m hög.
om du fortfarande har frågor efter att ha läst alla diskussioner här på exotiskadjur.ifokus det är bara att säga till !
#1 Perfekt! Tack så hemskt mycket, är så svårt att hitta information som verkligen stämmer. Ska läsa på en hel del, innan jag bestämmer mig om Sugar Gliders är något för mig eller inte. Vill inte stå med ett djur jag inte kan ta hand om :)