Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: annonser
Läst 5039 ggr
Madeleine200
0

Skalman måste ha nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan allihopa! Jag är i stort behov av hjälp.

Jag har en rödhuvad vattensköldpadda, han är 12 år. Jag har haft honom i ca 2 år och jag har ingen tid för honom längre. Nu är jag snart 18 och när jag fick honom så hade jag ingen aning om hur mycket jobb det egentligen var.

Jag hinner knappast städa och jag har verkligen ingen tid. Jag blir jätte stressad av det här. Och Skalman mår uselt. Det känns inte bra mot någon av oss att ha honom kvar.

Jag har letat efter hem på så många ställen. Jag har sökt på otroligt många djuraffärer och zoo:n mellan Norrköping och Stockholm, då jag bor I Nyköping.

Är det någon som vet hur jag kan göra nu? Eller någon som kan hitta ett nytt hem åt min sköldpadda?

[isdrakee]
0

Försök med:

repti.net
reptiler.ifokus.se
omplacering.ifokus.se
zoonen.se

Madeleine200
0

Tack så mycket för hjälpen! :) Jag har försökt med det. Men jag är också ny här så jag förstår inte riktigt hur man gör någonting… Jag ska försöka att söka mer och kontakta fler föreningar. Men får du tag i någon som vill ha en sköldpadda så säg gärna till :)

[isdrakee]
0

Tyvärr finns det ett stort överskott av rödörade (antar att det var det du menade) sköldpaddor och
dom är svåra att omplacera. Det finns en anledning till att folk börjat dumpa dom i naturen.

Jag önskar dig i alla fall lycka till. Tror det finns en tjej på zoonen som tar hand om och omplacerar vattensköldpaddor

enbartmalin
0

Få nu bara inte idén att dumpa honom i naturen, är du så desperat rekomenderar jag att avliva. Det är mer humant.

Om inte annat hoppas jag verkligen du finner ett hem åt honom.

Hälsningar Malin

Madeleine200
0

Jaa… Jag har testat så mycket olika förslag men finner jag inget hem inom några månader så får det nog bli att avliva…

enbartmalin
0

Det är bättre att ett djur blir avlivat än försummat, men det allra bästa är såklart ett nytt hem.

Hälsningar Malin

Rafflan
0

Kolla på djurhem.ifokus akut lista om någon där kanke han hjälpa dig :)

Saiipz
0

mina föräldrar hade 3 förut, men har nu bara 1 kvar som söker kompis :) så de kan säkert ta den. (de är oxå rödhuvad) och de bor i en damm på sommaren, o i akvarium på vintern :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Ratata
0

#8 Åh, vad det låter som ett bra hem! Hoppas det löser sig nu :)

Ypsilon1
0

Jag med. Jag blir så glad när man hittar en bra lösning till omplacering Skrattande

Madeleine200
0

Ja det låter jätte bra!! :D  Han behöver en vän! :D

Saiipz hör gärna med dina föräldrar! Det skulle vara helt underbat! :)

Här är mitt nummer, 070- 0090448

Du får gärna ringa eller skriva! :D Tack så jätte mycket! :)

Saiipz
0

#11, vart bor ni? :) för vi vill inte åka jätte långt ;)

Madeleine200
0

Vi bor i Nyköping, men självklart kommer vi och möter er :)

Vart bor du själv? :) Mycket långt? :P

Saiipz
0

Vi bor i motala :) så om man ska mötas upp på halva vägen blir de nog ca linköping/norrköping ;)

Madeleine200
0

Men det funkar är ju jätte bra :D Är det lugnt för er så funkar det utmärkt för oss ^^

Vad hände med de andra två sköldpaddorna dina föräldrar hade? :)

Men vill dem ta honom så är det fantastiskt! :D När kan ni mötas? :) Om ni kan åka hela den biten :)

Saiipz
0

Super :)

de som hände med dom var att ena hade en skada innan vi fick den (den hade typ blivit klämd i dörr, så denns skal var ihop pressat..) så den dog sen, vi tror p.g.a att nog inälvorna hade klämts ihop. men vi hann inte göra något :( Och den andra, dog p.g.a ålder.

Vi måste prata med min låtsaspappa om de oxå, men jag hör av mig imorn, eller på måndag :)

Madeleine200
0

Aj så tragiskt :(

Det låter jätte bra! :D Jag tittar in lite då och då, mitt nummer finns ju här ovanför nånstans uti fall att x)

Tack igen :D Och så hörs vi senare ^^

Saiipz
0

Japp, de blir bra :D

Madeleine200
0

Har du pratat med din låtsas pappa? :D När kan ni komma, eller om ni kunde åka en bit? :)

Kram på dig

Madeleine200
0

Det blev inget nytt hem

Så om ni vet någon plats han kan bo, så svara gärna

DjurTjejerna
0

Jag har här men det är lite långt för mig!

Mvh Stephanie

Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus

UlrikaD
0

Tråden är ett år gammal så man får hoppas att det har löst sig.