Savannah katt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade den här filmen om Savannah katt och tyckte den var intressant.Ville visa den för er.
Mycket intressant clip indeed.
Visst f*n skulle man hellre köpa en sån katt än en bil! XD Haha! Men dessvärre är dem olagliga i sverige vad jag hört.
Grymt fina katter… ^^
#1 Savannah katt får man ha i Sverige, men då måste det vara sk. F5 katter där servalen är 5 led tillbaka i stamtavlan. Har för mig att det ska finnas en svensk uppfödare runt gbg området. :)

Oj, jag trodde faktiskt inte att de fanns i Sverige.Där ser man vad man kan lära sig här!
Jag var inne på att köpa en ett tag men det skulle inte gå ihop med mina råttor. Så fick ge upp den iden då mina råttor är mitt allt. :)
Dock så är dom ju inte lika stora som dom man ser i videon… Vilket är lite trist. :/
Eftersom Savannah är precis som alla andra katten vad trodde du? 
Savannah katten blir mindre ju längre bort Servalen är i generna.
Jo men lite hopp om att det skulle kunna gå fanns ju. :P
6. Så länge råttorna stannar i sin bur skulle det fungera 
Det är just det dom inte gör. :)
Borde inte var problem att ha med råttor. Med tanke på alla som har iller och råttor i samma hushåll. Som typ här :-)
En katt jag gärna haft. Men för mycket för en lägenhet skulle jag tro :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
9. Jag antar att dina råttor inte går lösa ihop med dina illrar?
Nej men jag antar att man inte har råttor gående lös med vanliga katter heller. Inte oftast iaf. Jourkatten jag hade ett år skulle mer än gärna tuggat i sig en råtta eller två.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#11 Läste lite förr om savannahns beteende och vill dom ha något så kommer dom ta det. Med eller utan bur. :/
Mina råttor bodde hos mitt ex som har två katter, dom brydde sig inte speciellt om råttorna men man märkte ju att råttorna vart super stressade så fort dom fick reda på att det var en katt i närheten.
Är detta något att eftersträva egentligen? Det är ju trots allt en hybrid, en korsning mellan två skilda arter. Och inte nog med det, det är en korsning mellan två släkten!
Är det verkligen rätt av oss att leka gud och korsa hur som helst för att vi vill ha ett vilt kattdjur i en mildare förpackning? Vill man ha en tamkatt bör man skaffa en tamkatt. Vill man ha något vildare som t ex en serval i detta fallet är det väl det man bör eftersträva.
Det går inte ens att jämför med en varghund. Där rör det sig ändå om en korsning inom samma art. Motsvarande för katterna vore att korsa den domesticerade Felis silvestris catus med dens vilda ursprung Felis silvestris.
DNA-analyser från 2007 bekräftar att tamkatterna härstammar från Felis silvertis lybica.