Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 1264 ggr
Sophey
0

Jag klarar inte av att bo utomlands

Japp… Jag klarar det inte… Jag kan inte halla mig borta fran annonssidor och nar jag ser alla haftiga intressanta djur man kan ha utan nagot sarskilt tillstand som skunkar, fennecs och en hel del annat dor jag lite varje gang!

Som tur ar har jag inte tillrakligt med kunskap eller yta for att kopa djuren enligt mig men fy vad frestande det ar. Gråter

Medarbetare på matlust

Rumblebee
0

Hehe, varför inte skaffa kunskap om de djuren? Glad Själv så ska jag flytta till pojkvännen som bor i Holland när jag är klar med min tandreglering, och då har vi pratat en hel del om att skaffa en skunk om vi känner att vi skulle klara av en

Sophey
0

Jassa? Det later roligt… Jag har ju nyligen flyttat till Holland Flört

Jag har redan en iller och tva katter som ska flygas hit sa vi kommer helt enkelt inte ha plats med en skunk eller annat roligt. Jag kommer att eventuellt bygga en utebur at ett gang sibiriska jordekorrar men mer an det blir det nog inte pa ett tag.

Om du skaffar skunk kommer jag pa besok! Skrattande

Medarbetare på matlust

Rumblebee
0

Jodå, ser fram en hel del tills det är dags Skrattande Vart är det du bor? Pojken min bor i haag, så lär ju bli där jag också hamnar, såvida han inte får för sig att flytta :P

Skulle själv vilja ta med mig i alla fall ena katten och hunden, men i och med att dom blir så stressade av att åka bil, och att i alla fall hunden börjar på att bli en gammal gubbstrutt, så tror jag att dom mår bättre av att stanna här, då dom verkligen inte skulle klara av en flygresa misstänker jag =/.

Hehe, ja, du får ta och göra det, hoppas verkligen att vi skaffar en, eller två, dom verkar ju helt underbara Skrattande

Sophey
0

Jag ska flyga hit mina katter om ett par manader som om du vill ha nagot sorts stod eller nagon att prata med om det staller jag garna upp oavsett om du beslutar dig for att ta hit dom eller ej!

Jag bor just nu i Alkmaar men man vet aldrig vart vinden tar oss, kanske flyttar vi lite narmare Tyskland om ett tag Skrattande

Jag tror absolut att din katt och hund klarar av flygresan, det ar inte varre an att aka bil och om de skulle bli stressade kommer de att bli sig sjalv efter att de kommer hem igen ihop med dig men som sagt kanner du dina djur bast och kommer formodligen fram till den basta losningen for dom.

Jag kommer ju att formodligen lamna mina hundar och min 10 ariga degus i sverige, det blir nog bast sa trots att det skar ordentligt i hjartat pa mig.

Medarbetare på matlust

Rumblebee
0

Nja, vet inte riktigt hur dom, i alla fall katten skulle må av att sitta i en bur i 6 timmar, minst. Hon börjar protestera så fort hon kommer in i en bur, så tror att det skulle bli väldigt jobbigt för henne. Speciellt när man väl är på flygplatsen och det blir betydligt mer oljud och rörelse.

Samma sak med hunden =/ Han har aldrig gillat att åka bil och blir rätt stressad av det, svårt att sitta still och dreglar en hel del. Sedan det att han blir osäker bland folkmängder gör ju inte saken direkt bättre.

Visst att dom skulle lugna ned sig när dom väl kommit till sitt nya hem, men undrar lite hur deras psyke skulle vara sedan efter en sådan traumatisk upplevelse.

Jag kommer däremot helt säkert ta med mig mina jättesnäckor, så gäller ju att ta reda på om jag måste ha några import/export papper på dom eller inte

Sophey
0

Det tog inte ens 4 timmar sammanlags med inlamning, uthamtning och flyg nar vi flog med illern i lastutrymmet. Det dar med buren kan jag inte saga nagonting om forutom att om du borjar att trana redan nu kan hon koppla av i buren.
Det ar inte sa mycket oljud och rorelse pa flygplatsen, man gar fram till baggaget och checkar in dom och sedan fram till specialbaggage och sedan slipper de allt oljud.

Jag tror helt klart att dom skulle repa sig efter flygresan, det skulle inte bli en allt for traumatisk upplevelse for dom utan det ar val vid in- och utcheckning som det kan bli en del men ett besok hos veterinaren ar varre i sa fall Flört

Medarbetare på matlust

xjanniex
0

Jag vet iaf vad jag skulle köpa om jag bodde i ett land som tillät det, en fennec helt klart! Vackrare djur får man leta efter!

Sophey
0

7. Det ar helt klart frestande Flört

Medarbetare på matlust