Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 3272 ggr
Skeowg
0

Köpes gävle-expo syd

Söker efter något ovanligt, inga problem om det är något som är svårt att ta hand om, heller inga problem med om det krävs stora ytor. Desto mer udda desto större intresse Nordamerikansk opossum (virginiapungråtta)(Didelphis virginiana) Kan jag inte understryka hur intressant det verkligen är. även andra exotiska djur av modell större . Släng iväg ett sms helst annars går det bra här med men är lite segare att svara här :) får gärna upp ögonen för något jag aldrig hört talats om . 0727375625 Kan hämtas i gävle, expo syd och allt därimellan.

Ypsilon1
0

Nordamerikans opossum kräver inte så otroligt stort utrymme - inhägnade på 10kvm, 3m hög med klättermöjligheter (man kan bygga om ett rum, om man har så högt tak). Å andra hållet, kan det vara omöjligt att få tag på en nordamerikansk opossum i Sverige, och även i Europa.

2010 fanns det en uppfödare i England, om du skulle vara intresserad att importera djuret. En Nordamerikansk opossum (utan import-kostnader) kostar ungefär 5000-6000 kr.

Skeowg
0

Riktigt bra svar, tack och bock! Väntar och hoppas på flera :) Som sagt även annat är intressant :) Undrar om det går att importera enkelt utan att vara med själv under resan?

Ypsilon1
0

det finns inte så mycket att välja, tycker jag.

tvättbjörnar och näsbjörnar är lite vanligare i Danmark, men i Sverige får man inte äga såna (de är rovdjur) som privatperson.

annars finns det, då och då, olika arter större ekorrar eller präriehundar till salu, även små kängurur (kräver utomhusutrymme på minst 100kvm om arten väger mindre än 10kg). de flesta danska djurannonser hittar man här.

du kan också kolla den här hemsidan, det är folk från olika europeiska länder som annonserar olika djur, men kom ihåg att allt som tillhör ordningen Carnivora (alltså fennex foxes, skunkar, tvättbjörnar, näsbjörnar osv) eller primater (apor och halvapor) får man inte äga i Sverige som privat person.

vanligtvis, djur som väger mellan 1-5 kg behöver ett utrymme på minst 10kvm. trädlevande arter behöver dessutom klättermöjligheter och minst 3m höjd.

Skeowg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej det gör ju inte det, men once in a while så ramlar man ju över något riktigt intressant :)

Jo det är ju synd att man inte hade alla tillstånd som krävs, drev en djurpark då det vill säga. men man kan ju inte få allt hehe.

Präriehund har då aldrig slagit mig för än du sa det, det är också något som skulle vara riktigt roligt att ha hant om .

ska kika på sidorna nu direkt tack för hjälpen! :)

zickan
0

Klippmarsvin, short tailed opossum. Div ekorrar. Grävling. Gp råtta.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.