Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 1719 ggr
[Dominik]
0

Vilken snäcka ???

Imorgon e det tropikmässa i Malmö, o jag tänker köpa ett djur där. Det kanske blir rödknäad fågelspindel eller svart änka, men jag tänkte på att köpa en snäcka, men jag vet inte vilken.

Jag såg bilder på såna gula snäckor och jag o min mamma tyckte att dom var fina. Men jag vet inte….Ni får hjälpa mig med valet.

Snäckan ska vara (fast den behöver inte vara sån)

-Gul.

-Inte för stor.

-Skötelsen tar inte mycket tid.

-Landlevande.

Jag vill också veta hur mycket en sån kommer kosta.

Tack för era svar.

[Dominik]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen som vill svara ???

Det e en sån jag vill ha!!!!! (kolla bilden). Men jag vet inte vad den heter, var man kan köpa den o hur man sköter om den. SNÄLLA HJÄLP MIG!!! DET E BARA 1 DAG KVAR!!!

MoaL
0

Jag vet inte exakt vad det där är för snäcka, men det ser ut som t ex "amber snail". Kan det vara en sådan? Succinea putris?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Dominik]
0

Japp! Tack så mycket. Det Succinea putris!!!!!!! Jag ska nu läsa på om dem.

Vet du hur mycket dom brukar kosta?

MoaL
0

Nej, tyvärr vet jag varken hur mycket de kostar eller var man kan köpa dem, men de är otroligt söta små snäckor. :P Lycka till med pluggandet! ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fireant
0

KOM TILL VÅRT BORD, LOVENEST, SÅ HJÄLPER VI DIG..

[Dominik]
0

Ok jag ska. Men säljer ni såna snäckor ?

Fireant
0

nej tyvärr, men många andra snäckor..

pontussigge
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

sån där snäcka har jag hittat ute

simma lungt //PONTUSSIGGE

[Hedvig21]
0

Ja dom lever i större del av Sverige. Man brukar hitta dom i brännässlor, hagar os.v

Dock förekommer en mycket vanlig sjukdom. En grön parasit som trycker på ögonen. När fåglar se dom pulserande gröna ögonen på snäckan äter den upp både snäckan och parasiten och hela cirklen går om, om och om..

Du skulle vart i kontakt med mig för ett par månader sen då jag födde upp arten, men dom blev för många och jag sålde hela odlingen.

[Dominik]
0

Ok. Jag vet att det finns såna parasitsjukdomar :( Tyvärr.   Jag köpte en fågelspindel, o tsm med min kompis köpte vi natalpälsmöss, fast dom e sjuka :(

Trollhassel
0

Snäckan på bilden är en bärnstenssnäcka. Har aldrig sett dem till salu någonstans i Sverige då de finns vilt här, är små och oansenlaga och trivs förmodligen inte i fångenskap. Söta snäckor men inga husdjur jag skulle rekommendera. Glad

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Trollhassel
0

Angående parasiten, leucochloridium paradoxum, så är det inget man bör oroa sig för att bli smittad av för den drabbar inte människor men den lär ju vara fruktansvärt obehaglig för snäckan! Jag skulle nog döda en angripen snäcka om jag såg en. Fy, stackarna!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler