växthus som 'terrarium'/bur?
Jag undrar om någon har funderat på att köpa ett växthus och använda det som 'terrarium'/bur? (inomhus)
Jag tog första bästa exempel jag kunde hitta: 3kvm för 2995:-http://www.plantagen.se/leva_ute/vaexthus/4dac3780c2d57c037d000053/
Det är aluminiumprofiler med skivor av 4mm polykarbonat. Jag undrar om det här 'plexiglaset' är ofarligt för djur? Jag tror inte plasten är hållbar för gnagare, men tex till landsköldpadda (vinter), fåglar (inte de största arorna) m.m. Växthus håller ju värmen bra och det borde vara rätt lätt att borra håll i plasten för ventilation. Det borde vara lätt att rengöra också beroende på vad man väljer för golv. (Jag lutar åt en tunn skiva beklädd med klinkers, som jag redan har liggandes. De här klinkersen är inte så hala.) Jag är osäker på om dörren är tillräckligt tät för att hålla inne tex pygmemöss eller sjusovare men på en sådan yta skulle man väl aldrig få se dem heller… ;) Jag har inte sett hur det är monterat men i teorin borde det vara lätt att montera ner för flytt o.dyl.
Jag tror att en sådan här lösning vore billigare än att köpa glas och profillister från glasmästare? Möjligen dyrare än formplyfa men med föredelen att man slipper mäta såga och lacka osv.
Jag har faktiskt funderat på växthus, kom och tänka på det bara här om dagen igen, till mina sugar gliders då, men vet inte hur det är med höjden, de flesta är kanske under 2,2 m i höjd… och sen är det ju 4 kvm som gäller i golvyta. Men visst vore det läckert..
Fick inte länken att fungera för mig. Nexotopia som inte längre är så aktiv på iFokus. Hon hade ett färdigt växthus med plexli liknande till sina duvor, ekorrar och planerade ha till min suga glider. Men blev inte att hon köpte honom efter han förlorade sin tjej då hon inte hittade sällskap till honom. Så han fick flytta till en annan flock i sthlm.
Men det växthuset hon hade, hade hon kollat upp innan och det skulle vara toppen till sugis.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Priset hamnade tyvärr med i första länken.
Hittade detta nu i en annons här till höger: http://www.fyndfirman.se/tradgard/vaxthus/vaxthus-4-75-m.html
men det är 250 högt, för högt för de flesta lägenheter.