Snäcklingar! :D
Jippi! Nu har det kommit småttingar. 

Som ni kanske läste här så parade sig två av mina A. iredalei den femte juni. För ett par dagar sedan grävde en av dem ned sig, men skalspetsen har stuckit upp under plastväxten som ligger över. Då och då har jag lyft på växten för att kolla om skalet fortfarande har stuckit upp, och för en stund sedan när jag lyfte, så såg jag inget skal - men däremot såg jag en ljusgul/vit liten, liten "boll" där nere i gropen som blev efter att vuxna snäckan har grävt ned sig ännu mer. :D
Varsågoda:
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag vågar knappt ta i den lilla, är livrädd att skada den - h*n är så miniminiminimal! 
Det här är förstås den enda unge jag har sett hittills. Mamma snäcka är ju fortfarande nedgrävd och klämmer ut småttingar, så jag väntar med spänning på att alla ska gräva upp sig. 
Mvh,
Moa
Så söt!
Det tycker jag också. 
Nu har för övrigt två till grävt upp sig, så jag har flyttat dem till en mindre plastlåda för att de stora inte ska råka skada småpluttarna. ^^
Mvh,
Moa
Bilder på de tre småttingarna, när de är i sin lilla plastlåda (som är som ett helt slott för dem nu när de är sådär sjukt små. ^^) Lite kuriosa är för övrigt att det är exakt samma låda som deras föräldrar bodde i den absolut första tiden när de hade flyttat hit. 
Den stora vita biten är sepiaskal, och på bilden har jag ännu inte hunnit lägga ned någon mat, fast det har de förstås nu. :)
Mvh,
Moa
Mindre intressant bild kanske, utifrån, men bara för att ni ska se ungefär hur stor plastlådan är. ^^
Mvh,
Moa
Såååå söta! :D