Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettquiz-lek-tävlingar
Läst 1918 ggr
MoaL
0

Diverse om exotiska djur. :)

Här kommer en liten Kluring om flera olika exotiska djur. Tungan ute

Lycka till!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ratata
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kluriga frågor! 6 rätt fick jag.

smurfan-13
0

Tur jag inte har nåt mer exotiskt än degus, för det där gick ju inge vidare :P 4 rätt fick jag.

Ratata
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var helt hundra på att hoppande bönor var kokonger för övrigt :P

[Noriisen]
0
MoaL
0

Haha, ja, den här kluringen blev SVÅR! :P Jag skulle själv aldrig i livet ha alla rätt jag heller om jag gjorde den (om det inte var för att jag själv har påtat ihop hela kluringen vill säga). ^^

#3 Ja, de flesta tror det, och det låter ju inte direkt omöjligt heller. Glad Nu har säkert alla som gjort kluringen lärt sig något nytt åtminstone. xD Jag har det i alla fall. :)

Mvh,
Moa

Sophey
0

10/10 Fast jag gissade på snigel frågan.

Medarbetare på matlust

enbartmalin
0

Hehe, kluriga frågor. Kunder du inte tagit några av alla dom djuren jag faktiskt haft? ;) :P

6 rätt

Hälsningar Malin

zickan
0

haha… jag kommer till fråga nr 2 sedan blir jag utloggad..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Hum.. undra om jag har något fel på min firefox. Fungerade att svara med explorer som webläsare.
10/10 rätt. :-), dock kom jag inte alls ihåg det med tasmansk d. men verkade ha gissat rätt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ypsilon1
0

Jag tycker att frågan om sugar gliders naturliga kost är lite kontroversiell.

Medan i fångeskap alla svar kan stämma (muspinkis är as egentligen), i det vilda är det möjligheten större att de ska äta as än grönsaker (och även frukt).

xjanniex
0

Tack för att du skrev det gabriela, jag fick fel på den frågan faktiskt och kände mig jätte dum eftersom jag har 4 st hemma. Men jag tänkte också på muspinkisar och att det nog inte finns så mycket grönsaker i det vilda…växter hade varit ett bättre ord kanske?

MoaL
0

#10 När jag tänker på as, så tänker jag inte på en kropp som är färsk, utan på en död kropp som håller på att ruttna. Den kanske har börjat jäsa, flugor och eventuellt fluglarver, och så vidare, och luktar definitivt inte bara djur. Annars kan man ju i princip kalla alla djur för asätare, eftersom de flesta rovdjur avlivar sitt byte innan de börjar äta, men man kallar dem inte asätare så länge det inte är ett djur som brukar äta på djur som har varit döda på obestämd tid. :)
Det är i alla fall min definition av as, men alla har ju olika tolkningar av olika ord. ^^

#11 Det är väl ingenting att känna sig dum för. :) Grönsaker är heller ingen vetenskaplig term, det finns mycket som kan kallas för grönsak, exempelvis rötter, stjälkar och blad. Då gör man egentligen rent vetenskapligt mer fel när man kallar melon, gurka, tomat, paprika och så vidare för grönsaker eller frukt, för de "grönsakerna/frukterna" räknas faktiskt till bär. Och hallon, björnbär, jordgubbar och så vidare är inte ens bär. :P Rent vetenskapligt alltså.

Vissa saker kan vara lite luriga, och man kan tolka saker olika. I det här fallet tolkade vi ordet "as" lite olika, men det är väl inte hela världen? Glad Hoppas att ni tyckte att det var en intressant Kluring i alla fall. :)

Mvh,
Moa

xjanniex
0

Ja det var en rolig Kluring :D

MoaL
0

Skrattande

Mvh,
Moa