Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettannonser
Läst 5964 ggr
Lupin
0

Ekorrar & Taggmöss [Köpes]

Hej hej.

Jag är intresserad utav att köpa sibiriska jordekorrar och taggmöss.

Men det känns som det är svårt att hitta.

Ni får gärna hjälpa mig lite om ni vet någon uppfödare eller om ni kanske ska ha någon kull i framtiden.

Jag bor i borlänge som ligger i dalarna.

www.vovvensdagis.se

Ypsilon1
0

Ang. jordekorrar: Mitt förslag är att skriva till Zickan (som är också Sajtvärd här på exotiska djur) eller till Ante (lovenest.se), de skulle säkert veta mer om uppfödare.

Förra året har jag sett bara 2 annonser om jordekorrar till salu i Sverige + amazonia /thepetfactory hade dem också, men deras hemsida är "under construction"

det kommer en massa annonser om jordekorrar till salu i Danmark, särskilt under våren / sommaren, men även hösten (enligt min studie, som påbörjats i september, har det varit ungefär 40 jordekorrar till salu i Danmark mellan sept-dec- 2010). de är inte så vanliga i Sverige, kanske också pga de är L108 djur och kräver mycket rum, medan i Danmark håller man dem i ganska små burar.

Lupin
0

Tack. Då ska jag testa det. :)

www.vovvensdagis.se

zickan
0

Svarade på ditt pm. Men kom ju på att danmark finns. Har du möjlighet att ta dig till danmark eller kan hitta transport därifrån så kan jag rekommendera fler uppfödare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

enbartmalin
0

Det finns 2 som skulle behöva ett hem på Zooab i löddeköpinge, dom sitter i förliten bur, och deras rekomendationer till eventuella köpare är även för små mått.

Hälsningar Malin

[dynamitella]
0

Ekorrarna i Löddeköpinge (skåne) är fortfarande kvar, efter x antal månader /år.

Tycker mycket synd om dem. Hade jag inte skullat åka iväg som au-pair snart hade jag tagit dem, kanske till och med för att sälja dem vidare till någon som vet vad de ger sig in på.

Jag menar, att köpa djur i en djuraffär är inget en normal, påläst människa gör. Speciellt inte ekorrar.

zickan
0

Jag har 3 taggmöss från danmark som söker hem.

Lupin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här trådent är inte längre aktuell, för tyvärr så är jag allergisk mot taggmöss och kunde inte ha kvar dom som jag hade.

www.vovvensdagis.se

zickan
0

Det är lite trisst med allergier :-/.. jag låster tråden då

Inlägget är låst för nya kommentarer