Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikettpungdjur-råttdjur
Läst 2613 ggr
MaiiMaii
0

Sugar glider hona sökes (:

Jag har varit ute efter en sugar glider hona ett bra tag nu, har sen tidigare en hane kvar som nu söker sällskap.

Någon som vet vart man kan hitta uppfödare eller annonser?
Jag hittar nämligen bara gammalt..
Tack på förhand! :D

Ypsilon1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi har en hona som vill gärna träffa en sugar glider kille. Hon heter Minnie, är 1 år och 10 månader gammal och jag har det väldigt svårt att integrera henne igen med min grupp. Hon är tam och väldigt vacker, tycker jag. Hon är mörkre än vanliga sugar gliders och har ett väldigt expressivt ansikte. Hon är också van att ta hand om ungar. Minnie är försäkrad hos Agria och försäkringen är betalt året ut.

Hon finns i Stockholm, men transport kan arrangeras (gratis) till södra sverige (13e juni), men också till uppsala - gävle.

Pris 1000, men jag måste godkänna buren.

Det gör ont att säga farväl till Minnie, men jag vet att hon kommer att ha det bättre med en kille kompis (hon verkar inte acceptera andra honor).

Ypsilon1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och en till bild med fina Minnie

MaiiMaii
0

Gud vad vacker hon är! Just nu är det lite tråkigt då det blivit en del förändrade arbetsförhållanden och jag känner för att arbeta med den nya familjemedlemmen. Till sensommar är jag tillbaka på det vanliga och kommer ha mer tid. Då antar jag att risken för att Minnie inte är kvar finns?..:/

Ypsilon1
0

Hej, jag är nästan säker att hon kommer att finnas kvar, för att hon inte var tänkt till salu från en början. Jag och min sambo bestämde oss att om ett bra hem skulle dyka upp (sugar glider kille och att de accepterar varandra) behöver vi inga pengar för henne. Då kan man använda pengarna istället för att förbättra en befintlig bur om den inte är tillräckligt stor. Detta är otroligt viktigt särskilt om de kommer att få bebisar, för att sugar gliders lär sig att glida när de är väldigt små.

Jag tycker att hon är också en bra avelshona, med sina fina australensiska (det sägs att de flesta sugar gliders i USA och Europa kommer från Indonesien istället) drag - mörkre päls, stora öron och längre nos.