Exotiska Djur iFokus

Exotiska Djur

Etikett: allmänt
Läst 2106 ggr
ozzy98
0

hjälp mig med skolarbete

hej jag ska skriva om ett australenskt djur i skolan

jag vill skriva om ett specielt djur som inte alla andra väljer.

jag har gjort om havsgeting redan så den tar vi bort och inte näbbdjur,kängeru,koala,dingo de har vi häften om i skolan

efall nivet något så säg gärna till mig.

Rumblebee
0

Kanske någon reptil? Det finns ju en hel del giftiga ormar där nere, så som taipaner.

Sökte lite på google och hittade på den här lilla sidan, med en massa australiska djur;

http://australian-animals.net/

Ypsilon1
0

Ett annat förslag kan vara australiensisk Flygpungekorre (eller sugar glider): du kommer att hitta en hel del om dem här på forumet. Du kan också skriva och ställa frågor till dem som har direkt kontakt med sugar gliders (ägare och uppfödare som är medlemmar här på exotiskadjur)

[isdrakee]
0

Det finns en massa läckra varaner, eller goannas som som själva kaller dem, i Australien. Varför inte deras största Varanus giganteus (en utav dom vackraste varanerna i mitt tycke) eller världens minsta varan Varanus brevicauda som inte blir mycket längre än 20 cm? :P

JonteL
0

Dugong är en vattenlevande djur, liknar sjökor. Kan nog garantera att igen i din klass vet vad det är.

Näbbdjur, Vombat, Myrpiggsvin, Kragagam.

Och en mycket sällsynt och otroligt vacker varelse är: Seadragons. Phycodurus Eques är en mycket vacker seadragon :)

Jonathan Lundin

Driver: www.bettasverige.n.nu

ozzy98
0

tack for all hjälp nu ska jag försöka att välja ut en av alla djur som ni tipsade om.

det var riktigt snällt av er att leta fram ett djur som jag kan redovis om för klassen.

ni är bäst

ozzy98
0

Tack för hjälpen alla

jag valde Varanus giganteus och seadragon.

det var rolig fakta om de jag hittade